Portada Sociedá El PP afirma que’l diálogu col CAO nun esclúi la so atención a grupos contrarios a la oficialidá

El PP afirma que’l diálogu col CAO nun esclúi la so atención a grupos contrarios a la oficialidá

by asturnet

El diputáu Joaquín Aréstegui considera positivu l’alcuentru calteníu esta selmana con representantes del Conceyu Abiertu pola Oficialidá ensin que por ello “tamién tengamos interés n’escuchar les opiniones d’otros grupos, incluíos los que tienen planteamientos radicalmente distintos y nos qu’hai persones con un pesu intelectual del que nun se puede duldar”. El parlamentariu popular, sicasí, afirma que’l so partíu apuesta pola “potenciación de la llingua asturiana y del restu de les nuestres señes d’identidá” y que nun-y gustaría que “dalguién acusare alcuando al Partíu Popular de ser el responsable de la desaparición d’una d’eses señes d’identidá”. Respective a la oficialidá, pa Aréstegui, “nun ye una demanda social bultable y lo qu’amuesen les encuestes ye que los asturianos estimen la so llingua y quieren midíes de protección, pero la posición alrodiu la voluntariedá ye la mayoritaria, nun quieren imposiciones”.

El diputáu popular considera positivu l’alcuentru calteníu col Conceyu Abiertu pola Oficialidá “porque nesti como en cualquier otru tema toos podemos aportar munches coses y nos nun refugamos nengún debate, incluíu el de la oficialidá, lo que nun quier dicir qu’agora mesmo creamos que la sociedá la demande, los datos de les encuestes reflexen l’enfotu por mantenese dientro la voluntariedá de les midíes pa potenciar la llingua, tal como afita la Llei d’Usu, una llei qu’aprebó, quiero recordar, un gobiernu del Partíu Popular”. Esa posición que los populares comparten col PSOE reflexa a xuiciu d’Aréstegui: “la posición de dos partíos que representen al 90 por cientu de la sociedá y nós tampoco díbamos entender que’l Partíu Socialista nun contara col Partíu Popular a la hora de tratar un tema como esti”.

Joaquín Aréstegui considera que l’asturianu “ye una seña d’identidá que los asturianos valoren ente les más queríes” y que tien de protexese “acordies col marcu llegal de la Llei d’Usu y de la Carta Europea de les Llingües” inda nun considera “comparable la situación d’Asturies cola d’otres comunidaes con llingua propia como Baleares, Valencia, Galicia, Cataluña…caduna d’elles tamién distinta”. Preguntáu énte la situación na que diba quedar l’asturianu si, como s’espera, dientro les reformes de los estatutos Aragón recueye nel suyu la cooficialidá d’aragonés y catalán col castellanu Aréstegui declara que “n’Aragón fálense tres llingües, castellanu, catalán nuna franxa y nuna fastera mui pequeña, aragonés,y tampoco ellí ta cerrada esa cuestión énte la reforma del estatutu, referente a Asturies inda nun s’entamó´’l debate de la posible reforma nin tenemos noticies del PSOE al respective, la nuestra posición en cualquier casu ye la de caltener l’actual marcu llegal pal asturianu ensin cerranos a nengún debate con naide”.

Respective a la política llingüística desenvuelta pol gobiernu del PSOE y Izquierda Xunida-Bloque por Asturies, Aréstegui tachóla “d’ambigua y insuficiente”, de la que sería un reflexu el Plan de Normalización: “el documentu recibímoslu ayer y vamos estudialu la prósima selmana, nuna primer llectura, sicasí, da la impresión de tar enllenu vaguedaes y ambigüedaes, nun paez mui distintu de lo que se facía hasta agora”. Nesa primer impresión, previa a la valoración política que va facer el so grupu una vez estudiáu el documentu, Aréstegui sí consideró “positivo el que tome como referencia la Llei d’Usu”.

Joaquín Aréstegui adelantró qu’en prósimes feches el grupu popular va mantener alcuentros con instituciones como l’Academia de la Llingua y con “otros grupos, ente ellos los que tienen planteamientos radicalmente distintos y nos qu’hai persones d’un pesu y una calidá intelectual de les que nun se puede dudar, y que polo tanto, merecen ser tamién escuchaos”, dixo n’alusión a Amigos de los bables. Pal representante del PP trataríase de “desdramatizar un asuntu que nunca representó un problema grave nin un conflictu n’Asturies y que nun tien por qué representalo nun futuru”.

Tamién te podria gustar