Hestoria Carlos Marín publica un polémicu llibru del celtismu n’Asturies by asturnet 17 de marzu, 2005 written by asturnet 17 de marzu, 2005 58 La editorial gallega Toxosoutos acaba de publicar un ensayu del hestoriador catalán Carlos Marín Suárez que tien el celtismu asturianu como oxetu de les sos tesis. El trabayu tituláu ‘Astures y Asturianos.Historiografía de la Edad de Hierro en Asturias’ estudia la presencia hestórica de lo celta nel nuestru país y les distintes interpretaciones d’ella que se dieron na sociedá asturiana dende les primeres escavaciones de los afayos castreños hasta anguaño, dende’l rexonalismu conservador d’empiezos del sieglu XX hasta’l nacionalismu d’izquierdes actual. Hacia la utilización del celtismu por parte d’esti movimientu van encaminaes la mayoría de les crítiques que l’arqueólogu espón na parte final d’esti llibru, qu’ensin dulda ha tener una acoyida polémica n’Asturies. El llibru de Marín Suárez que lleva na portada una imaxe del castru de la Campa Torres y un trisquel cola llienda:’Asturies nación celta’, intenta aclariar dende una perspectiva arqueolóxica cuestiones relatives al celtismu y a la so plasmación na formación d’un discursu identitariu n’Asturies. El trabayu del hestoriador catalán va más alló del campu acutáu pol tema central de la so investigación y constitúi un curiosu repasu al asturianismu cultural y políticu dende los primeros rellumos del rexonalismu clásicu hasta la consolidación d’una corriente política nacionalista escamplada cola aparición 1n 1975 de Conceyu Bable y los primeros grupos políticos d’ámbitu esclusivamente asturianu, ensin escluir el tiempu de la dictadura franquista. Los diversos capítulos nos que s’organiza ‘Astures y Asturianos’ afonden n’asuntos como la intepretación profana de los afayos arqueolóxicos, l’entamu de los primeros movimientos ideolóxicos esencialistes, la presencia de lo hestórico na cultura y tradiciones populares o na cultura contemporánea al través de los nacionalismos, con espresiones artístiques d’ésitu masivu como la llamada música celta. El capítulu final trata d’un tema latente a lo llargo de tol estudiu la relación ente l’arqueoloxía y la sociedá. L’autor defende la implicación de los arqueólogos nel espardimientu de los sos conocimientos na sociedá col fin d’ufiertar ferramientes d’interpretación de fechos del pasáu, llendaos güei a la so mera condición mítica nel imaxinariu colectivu. Citando al sociólogu D.J. Haraway, Carlos Marín Suárez, pal que nun hai n’Asturies más celtes que los actuales, afirma: “La ciencia puede vese como la práctica de cuntar hestories y los fechos científicos como narraciones radicalmente hestóriques y continxententes, pero non toles narraciones seríen iguales. Un cientítificu nun ye más qu’un contador de cuentos. De lo que se trata, entós, ye de contar cuentos pensaos históricamente.” Más información 0 FacebookTwitterPinterestEmail Anterior Les gaites asturianes suenen pela Quinta Avenida de Manhattan nel desfile de San Patricio siguiente El PP afirma que’l diálogu col CAO nun esclúi la so atención a grupos contrarios a la oficialidá Tamién te podria gustar El Trasiegu Fest conclúi col envís de poner... La esposición “Dos patries llevo comigo” fai alcordanza... La Fundación de Cultura anicia los itinerarios sobro... La espo ‘Lápiz, papel y bombes. 1936-1939’ abre... Esposición sobro “Xelaos Revuelta. Cuatro xeneraciones (Llanes, 1922-2022)”... El Conceyu d’Uviéu conmemora los 130 años d’hestoria... Uviéu da’l nome de “Fernando Casáu de Torres”... Les muyeres na represión franquista en Xixón Una esposición en La Calzada remembra ‘Ensidesa 1950,... Olimpiaes asturianes con Sergio Buelga en Llanes