Portada Sociedá El PAS y la Fundación Nueva Asturies proponen un homenaxe a la persona del Matemáticu Agustín Pedrayes

El PAS y la Fundación Nueva Asturies proponen un homenaxe a la persona del Matemáticu Agustín Pedrayes

by asturnet

Esti 26 de febreru cumpliranse 200 años del fallecimientu del matemáticu asturianu Agustín Pedrayes y Foyo, nacíu en Llastres el 28 d’agostu de 1744, y el PAS y la so Fundación Nueva Asturies quieren que toa Asturies faiga alcordanza de que Pedrayes ye una de les poques figures internacionales que, nel ámbitu de les ciencies destaquen n’España hasta’l sieglu XX.

Pedrayes yera amigu y collaborador de Melchor Gaspar de Xovellanos, ya impulsor como él del primer centru de formación profesional y enseñanza media, al par, d’España, l’Institutu de Xixón. Amás Pedrayes destacó nel ámbitu internacional poles sos propuestes en relación col cálculu infenitesimal.

So fama llevolu a que fora convidáu a Francia pa ellaborar un sistema de peses y midíes homoxéneu y de calter internacional, qu’unificara la disparidá de sistemes de peses y midíes hasta entós vixentes nos diversos estaos y dientro d’ellos, lo qu’acabó dando llugar al Sistema Métricu Decimal. De la so propuesta de midida del arcu meridianu que va de Dunquerque a Barcelona xurdiría la unidá de midida que conocemos como metro.

El PAS y la Fundación Nueva Asturies entienden que l’homenaxe a la so persona hai trescender el calter episódicu o local d’un homenaxe colungués, y que nél han d’implicase tantu’l Gobiernu de Asturies como la corporación de Colunga y l’Universidá, dando al mesmu un algame universal, pa Asturies y pal conxuntu d’España. Y, nesi entendimientu, ufierta la so collaboración pa ello.

Tamién te podria gustar