Portada Sociedá El Conseyu de Gobiernu define los criterios políticos del Plan de Normalización

El Conseyu de Gobiernu define los criterios políticos del Plan de Normalización

by asturnet

El Conseyu de Gobiernu entamará güei la tramitación interna del Plan de Normalización Sociollingüística de la Llingua Asturiana, cola aprobación de los criterios políticos del mesmu. Cumplirá asina cola anuncia pública que ficiere yá por dos vegaes la Conseyera de Cultura, Comunicación Social y Turismu, Ana Rosa Migoya, que dende’l mes de payares vien dexando afitao que’l plan entrará en vigor nel mes de xineru.

Nesi documentu, cuyos conteníos ya inspiración adelantó Asturnews yá nel mes de xunu, la titular de Cultura ve’l preséu fundamental de la política llingüística del Executivu dende qu’entamó a asoleyar la so aprobación pa Xineru en delles ocasiones. La cabera vegada que lo fizo foi darréu de mantener una xuntanza con miembros del Comité internacional pola salvaguarda de los drechos llingüísticos n’Asturies, que-y entregó un informe nel que se destacaba la necesidá imperiosa de declarar, o a lo menos prever, la coficialidá pa garantizar la sobrevivencia del idioma.

Nes noticies que la Conseyera diere hasta agora del Plan, vien defendiendo que va ser “transversal”. De fechu, Migoya sorrayó na cabera comparecencia que parte de les conclusiones del informe que-y entregaron los espertos europeos coincidíen colos plantegamientos del Plan de Normalización, que persigue, precisó la conseyera, “frenar la desapaición de la llingua común”.

La primer vegada que la Conseyera comprometió que’l documentu col que’l Gobiernu autonómicu planifica y estructura la promoción del asturianu pa los prósimos tres años tará en vigor en xineru de 2005 foi el pasáu 10 de payares. Entós, Ana Rosa Migoya destacó l’aumentu presupuestariu de 1,4 a 1,7 millones d’euros que tendrán l’añu prósimu les polítiques de promoción de la llingua asturiana dende l’Executivu.

Migoya avanza que los socialistes opondránse a incluyir la coficialidá na reforma del Estatutu

Tamién te podria gustar