Portada Lliteratura De la Concha nun invita a la Academia a los Alcuentros de Verines porque “l’asturianu nun ye una llingua oficial”

De la Concha nun invita a la Academia a los Alcuentros de Verines porque “l’asturianu nun ye una llingua oficial”

by asturnet

L’estudiu y el trabayu llingüísticu y lliterariu nun teníen de ver cola política o eso lleven diciendo’l propiu Victor García de la Concha y los políticos de partíos mayoritarios n’Asturies dende va cuantayá. Pero cada vegada qu’hai que xustificar l’ausencia nun foru de la llingua asturiana dizse lo mesmo “Nun ye oficial”. y por mor d’ello, unos alcuentros lliterarios fechos n’Asturies van tener menos representantes asturianos que gallegos o catalanes. L’únicu representante asturianu va ser Xuan Bello.

L’Alcuentru d’Escritores y Críticos de les Lletres Españoles algama la so XXIX edición sol epígrafe ’30 años de creación y diálogu’ y el director del Institutu Cervantes, l’asturianu Víctor García de la Concha, propónse recuperar el so espíritu primitivu», que nun ye otru qu’el d’afondar nel entendimientu de les distintes llingües d’España, pero escaeciéndose de la que sintió a lo llargo de la so infancia nel conceyu maliayu que lu vió ñacer. Asina lo punxo de manifiestu ayeri na presentación en Madrid del programa d’anguaño, un actu nel que tamién participaron el secretariu d’Estáu de Cultura, José María Lasalle, y el poeta Luis García Montero.

El Ministeriu d’Educación, Cultura y Deporte y l’Universidá de Salamanca -organizadores del eventu- incorporen a los Alcuentros de Verines a cuatro instituciones representatives de la llingües que se falen en España: l’Institutu Cervantes, el Institut Ramon Llull, el Consello da Cultura Galega y el Etxepare Euskal Institutua, anque nun conviden como institución a nenguna de les representantes de llingües non oficiales, esto ye dexen a la única Academia d’una llingua non oficial n’España, l’asturiana.

«Dende l’entamu plantegóse como un alcuentru de les llingües oficiales, y l’asturianu nun tien esa categoría», recordó De la Concha. L’únicu asturianu invitáu va ser Xuan Bello.

De la Concha dixo qu’a él, como asturianu, gustára-y cuntar con más escritores de la so rexón ente la nómina d’invitaos, y recordó que «dende’l principiu, de toes formes, cuntóse con escritores asturianos», pero ye incomprensible una delcaración tala, ya que nel programa hai sitiu abondu pa más invitaos d’Asturies y les cuestiones presupuestaries nun puen emplegase como xustificación denguna.

Ente los participantes nesti alcuentru, que vio amenorgáu’l númberu de díes y de participantes por motivos económicos y que va tener llugar el 19 y 20 de setiembre, atópense amás de Xuan Bello, José María Merín, Carme Riera, Miren Agur Meabe, Luis García Montero, Miquel de Palol, Soledá Puértolas, Diben Zaldua, Jon Juaristi, Suso de Toru, Luis Antonio de Villena, Luis Mateo Díez o Francesc Serés.

Tamién te podria gustar