Portada Lliteratura Claudio Magris gana’l ‘Príncipe’ de les Lletres como esponente de la “tradición humanista europea”

Claudio Magris gana’l ‘Príncipe’ de les Lletres como esponente de la “tradición humanista europea”

by asturnet

L’escritor y profesor italianu Claudio Magris, espertu en Lliteratura xermánica y autor d’una bayurosa obra de narrativa y ensayu, foi galardonáu esti mediudía n’Uviéu col Premiu ‘Príncipe de Asturias’ de les Lletres 2004, depués d’imponese nes últimes votaciones a los finalistes Paul Auster y Milan Kundera.

A los güeyos del xuráu, Magris encarna na so escritura la meyor tradición humanista y plural de la lliteratura europea, “dispuesta al diálogu de cultures”. Nos sos llibros, entiende’l xuráu, l’escritor italianu amuesa “espacios que componen un territoriu de llibertá nos que se configura’l deseyu de la xunidá europea na so diversidá hestórica”.

Darréu de conocer la concesión del galardón, Magris declaróse enforma “contentu y sorprendíu” por ser l’adxudicatariu del prestixosu premiu, y defendió dende Italia la reflexón crítica nuna lliteratura concebida como busca de la verdá, nun contestu nel que, asegura l’autor galardonáu, hai ciertu marxe pal optimismu.

La candidatura del escritor italianu fora presentada por Hans Magnus Enzensberger y Ryszard Kapuscinski, premios ‘Príncipe de Asturias’ de Comunicación y Humanidaes 2002 y 2003, respectivamente. Pa llegar a la so decisión final, el xuráu, presidíu pol presidente de l’Academia de la Lengua Española, Vícitor García de la Concha, descartó a otros 34 candidatos de 16 países.

Nacíu na llocalidá de Trieste en 1939, Claudio Magris ta consideráu como ún de los principales mediadores ente les cultures italiana y alemana. Ye profesor titular na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Trieste y afitóse como una de les figures más relevantes de la lliteratura italiana contemporánea con obres de narrativa y ensayu como ‘El Danubio’, ‘Conxetures sobro un sable’, ‘Microcosmos’ y la más reciente ‘La Esposición’, asoleyada en 2002 como reivindicación de la figura’l pintor triestín Timmel, fallecíu nun manicomiu.

Tamién te podria gustar