Portada Patrimoniu Belenos dedicará so XV Seminariu d’Estudios a l’alimentación

Belenos dedicará so XV Seminariu d’Estudios a l’alimentación

by asturnet

La Fundación Belenos celebró esta fin de selmana en La Puela Ayande la so XIV Seminariu d’Estudios Asturianos empobináu a aldericar esti añu sobre ‘La güelga celta n’Asturies’. La xornada del sábadu componíase de cinco conferencies qu’averaron al celtismu n’Asturies dende una perspectiva histórica, cultural y social, mentantu que la del Domingu pesllóse con una visita al Castru de San Chuis y l’anuncia de que la nueva edición dedicaráse l’añu entrante a l’alimentación na cultura tradicional asturiana.

Ignaciu Llope, miembru de la fundación, foi l’encargáu de cavilgar sobre «la construcción de la narrativa celta y del discursu celtista n’Asturies», defenciendo que nun naciera cola transición política y l’Estáu de les autonomíes, como munchos camienten, sinón qu’a lo menos vien del sieglu XVII. Llope dexó afitao que hai qu’esclariar que nun ye cierto que lo celta naciere col Estáu de les autonomíes, nun mimetismu primariu con otres nacionalidaes históriques. Llope destacó tamién que’l celtismu n’Asturies yá ta reflexáu na primer hestoria escrita sobre Asturies, ‘Antigüedaes y coses memorables del Principáu d’Asturies’, del Padre Carvallo, del sieglu XVII: “A partir d’ende, nun hai historiador o investigador alrodiu de la realidá histórica, cultural y llingüística d’Asturies que nun allegue a lo celta como esplicación fundamental de la etnogénesis de los ástures”.

L’alderique tamién xiró en redol al celtismu llingüísticu asturianu y la caracterización de les llingües falaes n’Asturies na conquista romana». El caderalgu universitariu Xoxé Lluis García Arias, exdirector de l’Academia de la Llingua, foi l’encargáu de cavilgar sobre’l casu asturianu. Tamién de faló de la mitoloxía celta, con una conferencia del etnógrafu Alberto Álvarez Peña sobre ‘El mundu de -yos mentalidaes na Céltica atlántica’, na qu’estableció paralelismos, coincidencies y complementariedaes ente la mentalidá d’Asturies y del restu de los países de la Europa atlántica céltica.

L’Arcu Atlánticu Européu y el llugar qu’ocupa Asturies foi otru de los asuntos que s’encetaron. El xeógrafu Xoxé Nel Riesgu allugó correchamente esi llugar y enfotose na so consideranza como activu con vistes al desenvolvimientu futuru d’Asturies.

Losasistentes al seminariu ficieron una visita empuesta castru allandés de San Chuis, complementada con una conferencia sobre la Edá del Fierro y la celtización d’Asturies na dómina prerromana al cargu del doctor Jesús Francisco Torres.

Tamién te podria gustar