Portada Hestoria Xuan Xosé Sánchez Vicente: “ochobre del 34 foi un golpe d’estáu con efectos nefastos p’Asturies”

Xuan Xosé Sánchez Vicente: “ochobre del 34 foi un golpe d’estáu con efectos nefastos p’Asturies”

by asturnet

L’escritor, ensayista y presidente del Partíu Asturianista, Xuan Xosé Sánchez Vicente dio un conferencia na tarde d’ayeri y dientro d’un ciclu del Atenéu Xovellanos de Xixón, sobre la revolución d’ochobre de 1934, embaxo’l títulu “Octubre del 34: la foguera y les ascues”. Más de cien persones siguieron la intervención celebrada nel edificiu d’Estensión Universitaria de Xixón.

Na conferencia, Sánchez Vicente declaróse “en contra” de lo que denomó “golpe d’estáu d’ochobre de 1934”, que pal asturianista supunxo “una torga pal desenrrollu d’Asturies a nivel económicu”, siguiendo pa él, tovía anguaño, “condicionando la vida social y política de la comunidá”.

Sobre los acontecimientos d’aquellos díes, de los que responsabiliza al PSOE comentó que “dende’l puntu de vista militar pa los asturianos foi un embarcazu, una operación tan desastrosa como la d’Anual”, pero que tamién tuvo “consecuencies y tovía sobrevive’l so mitu como un modelu únicu pa proponer a la mocedá”, dalgo que criticó duramente. “Los llíderes del PSOE mandaron a la xente a una matanza ensin armes, preparación nin apoyos, engañándolos o faciéndo-yos creer nuna utopía”.

Na conferencia refirióse amás a unes declaraciones del parllamentariu d’Izquierda Xunida na Xunta Xeneral, Francisco Javier García Valledor, “que cuando propunxo fundar un nuevu partíu d’izquierdes punxo como modelu la revolución del 34”. Basándose néstos y otros exemplos, Sánchez Vicente consideró que “hai dalgunos vectores que condicionen la nuesa realidá, y la nuesa condición del mundu llaboral”, y que creen “dificultaes pa que s’instalen equí empreses”. “Toa esa permanencia como un mitu positivu de lo que foi un desastre tien munches d’estes consecuencies nesti momentu sobre la vida social, política y llaboral d’Asturies”, opinó nel Atenéu Xovellanos.

Tamién te podria gustar