Portada Sociedá Valledor culpa al gobiernu de dir p’atras en materia de polítiques llinguístiques

Valledor culpa al gobiernu de dir p’atras en materia de polítiques llinguístiques

by asturnet

El diputáu d’Izquierda Xunida, Javier García Valledor acusó al gobiernu del Principáu de tener ensín presentar la evaluación del Plan de Normalización Llingüística y del retrocesu xeneral en política llingüística que vive la rexón en comparación colo que se fizo durante la llexisllatura na que IX tuvo nel executivu. “Ta percorriendose un camín inversu al de la llexislatura pasada”, declaro Valledor en rueda de prensa.

Según el diputáu los casos de desantención a la llingua son claros. No tocante al curriculu d’educación infantil y primaria, esti ta incumpliendo, según Valledor, la llei d’usu, al nun contemplar l’oxetivu esplícitu d’aniciación oral na llingua, el trabayu fechu cola toponimia ta paralizáu y los servicios de normalización nun funcionen con normalida o nin siquiera funcionen. Amás tamien acusó al gobiernu d’Areces desterrar la llingua de l’Alministración.

Por últimu tamien se refirio al espaciu qu’ocupa l’asturianu na televisión autonómica del Principáu, al so xuiciu restrinxíu a unos pocos programes, y a la presencia de la llingua asturiana nel Salón Internacional “Expolangues” de París, dalgo que Valledor ve como un intentu del Gobiernu de protexer l’asturianu más como un elementu de museu que como un idioma vivu y con derechos fundamentales a los qu’atender.

Tamién te podria gustar