Portada Hestoria Una esposición amuesa a pie de playa la cultura ibera p’atrayer a quien nun entra nos museos

Una esposición amuesa a pie de playa la cultura ibera p’atrayer a quien nun entra nos museos

by asturnet

Averar la cultura al ciudadanu-tipo que nunca nun entraría nun muséu. Con esi envís declaráu quedó abierta esti mediudía en Xixón la esposición ‘Íberos: príncipes, guerreros y artesanos”, que permanecerá nuna carpa allugada n’El Náuticu hasta’l 3 de setiembre y qu’amuesa la despensa, la casa, el sistema económicu y el llabor d’una civilización que pervivió nel levante de la Península Ibérica dende’l sieglu VI antes de Cristu hasta la dominación romana.

La Fundación La Caixa, qu’entama l’amuesa baxo’l comisariáu del arqueólogu Lluís Batista, tien el llistón altu respecto a años anteriores: Na que ye la so sétima visita veraniega a El Náuticu xixonés, la entidá plantégase superar la cifra de 125.000 persones que pasaron en 2003 pol mesmu llugar pa visitar l’anterior esposición entamada na ciudá pola fundación catalana, centrada entós na evolución biolóxica del monu a la persona humana.

Nesta ocasión, según precisó’l secretariu xeneral de la Fundación La Caixa, Luis Reverter, quienes entren a la carpa onde se recrea la cultura ibera van atopase con una esposición eminentemente didáctica -hai cartafueyos específicos pal públicu más neñu- qu’evoca la vida d’un pueblu de príncipes guerreros -n’ocasiones mercenarios d’otros pueblos- que nunca nun se constituyó n’Estáu pero que demostró durante siete sieglos la so “cultura elevada”.

Como pieces que la reconstrúin, l’amuesa incorpora reproducciones d’un domiciliu, una despensa y una tumba de la época, amás de maquetes de tres tipos de poblaos documentaos en Barcelona, Xaén y Huelva, y recreaciones de preseos agrícoles decisivos na península ibérica, como l’aráu con punta de fierro.

Tanto Reverter como’l comisariu de la esposición, qu’esta mañana ficieron de guíes nuna visita pa los medios de comunicación previa a l’apertura de la carpa al públicu, llamentaron la imposibilidá d’atalantar l’idioma qu’emplegaben los iberos, del que se conoz el so alfabetu pero entá nun se descifró’l so significáu.

La esposición ‘Íberos: príncipes, guerreros y artesanos’ permanecerá abierta de martes a vienres de 10 a 14 hores y de 17 a 21, mientres que los sábados, domingos y festivos l’horariu sedrá de 11 a 15 y de 17 a 21.

Tamién te podria gustar