Portada Sociedá Una campaña que sofita la ufierta obligatoria de Llingua na estaya infantil algama 700 firmes en cuatro hores

Una campaña que sofita la ufierta obligatoria de Llingua na estaya infantil algama 700 firmes en cuatro hores

by asturnet

Una campaña entamada esti xueves pola Asociación Reciella pa pidir a la Conseyería d’Educación que permita a los nuestros fíos y fíes exercer el derechu d’alfabetizase y conocer la llingua asturiana dende la educación Infantil, daqué que nesti momentu nun se-yos reconoz más que nunos pocos centros d’Asturies, lleva yá más de 700 firmes en pocu más de cuatro hores. Na campaña pidese tamién que se pongan en marcha les midíes oportunes d’inclusión nel curriculum, previsión de docentes y fomentu d’actitúes positives hacia la pacífica convivencia llingüística nel ámbitu educativu. La campaña pue firmase equí.

L’asociación Reciella (families pol asturianu) alvirtió esta mañana de que, como vien asocediendo nos últimos cursos escolares, les más de les escueles nun ufierten la opción d’asturianu na educación Infantil (3-6 años). En dellos colexos sí se sigue ufiertando l’asignatura voluntaria, que nel so día tuvo xeneralizada, anque cada cursu en peores condiciones.

Dende Reciella recuérdase la importancia de l’alquisición de les llingües n’edaes tempranes y de la discriminación que supon que los neños y neñes que tienen l’asturianu como llingua materna, nun puedan cursar l’asignatura hasta que nun entamen el ciclu de Primaria.

Nos últimos díes y coincidiendo col periodu de matrícula qu’acaba mañana vienres, un grupu numberosu de families, tantu asociaes a Reciella como non asociaes, amosaron la so esmolición por esta situación, especialmente porque la Llei d’Usu y protección del asturianu, establez que “el Principáu d’Asturies va garantizar la enseñanza del bable asturianu en tolos niveles y graos”.

Nesi sentíu púnxose a última hora de la mañana de güei xueves en marcha una recoyida de firmes per parte d’un grupu de families, que consiguió más de 700 sofitos en pocu más de 4 hores, y sigue creciendo de forma exponencial.

Pese a lo que prescribe la Llei de Promoción del Bable/Asturianu*, la ufierta de llingua asturiana na Educación Infantil nun ta xeneralizada en tolos centros educativos d’Asturies, y namás hai garantía d’acceder a la asignatura n’Educación Primaria (siempre, d’alcuerdu cola llei, en réximen de voluntariedá).

Les families que tenemos nel asturianu l’idioma de casa, y les que non teniéndolu, entendemos que la llingua ye una parte importante del patrimoniu asturianu, deseamos que los nuestros fíos y fíes tengan la oportunidá d’alfabetizase tamién nesta llingua, o deprendela, dende’l primer contactu cola escuela, na educación Infantil (3-6 años). Tamos convencíes qu’únicamente la convivencia ente les llingües falaes n’Asturies nun contestu formal, como ye l’escolar, va ser quien a acabar cola histórica marxinación que vivimos los falantes d’asturianu y gallego-asturianu na nuestra propia tierra. Queremos que los nuestros fíos y fíes aprendan a escribir y falar correctamente los dos idiomes, de manera que nel futuru puedan ser persones billingües a tolos efectos; cosa que, como aseguren tolos estudios internacionales sobre aprendizaxe tempranu d’idiomes, va facilita-yos sumar a estos dos, de manera normal, una tercera o cuarta llingua. Y tamién queremos que les persones que nun tienen l’asturianu como llingua materna puedan tener oportunidá de deprendela, ya que la llingua ye una parte perimportante de la nuestra cultura, a la que nun se-y puede negar accesu a ninguna familia.

Por too ello demandase-y a la Conseyería d’Educación que permita a los nuestros fíos y fíes exercer el derechu d’alfabetizase y conocer la llingua asturiana dende la educación Infantil, daqué que nesti momentu nun se-yos reconoz más que nunos pocos centros d’Asturies. Pa ello pidimos tamién que se pongan en marcha les midíes oportunes d’inclusión nel curriculum, previsión de docentes y fomentu d’actitúes positives hacia la pacífica convivencia llingüística nel ámbitu educativu. * “el Principado de Asturias garantizará la enseñanza del bable/asturiano en todos los niveles y grados, respetando no obstante la voluntariedad de su aprendizaje. En todo caso, el bable/asturiano deberá ser impartido dentro del horario escolar y será considerado como materia integrante del currículo”.

Tamién te podria gustar