Portada Sociedá Simposiu Internacional na Universidá d’Uviéu pa recordar la obra de Ramón Menéndez Pidal

Simposiu Internacional na Universidá d’Uviéu pa recordar la obra de Ramón Menéndez Pidal

by asturnet

Con motivu del centenariu de la espublización de la obra de Menendez Pidal ‘El dialecto leones’, estudiu consideráu fundacional pa la filoloxía asturiana, el Seminariu de Filoloxía Asturiana de la Universidá d’Uvieu prepara un simposiu científicu, ente los díes 9 y 11 d’ochobre, coordináu pol profesor Xulio Viejo, nel qu’espertos de la propia Facultá, xunto a especialistes lleoneses, cántabros y portugueses van analizar la obra de Pidal, asina como los sos trabayos d’encuestación per Asturies que quedaren ineditos. Col envís da facer una revisión llingüística a estos cien años, el Seminariu de Filoloxía Asturiana collabora cola Universidá de Lleón que yá celebró un simposiu asomeyáu’l pasáu mes de marzu, cola participación del profesor Ramón d’Andres. Amás, a lo llargo d’esti congresu van dase a conocer unes encuestes dialectales feches por Pidal pel occidente a principios del sieglu pasáu qu’hasta agora taben inedites.

El programa previstu pa esti simposiu internacional cuenta con un actu inaugural pal próximu llunes 9 d’ochobre coles autoridaes academiques, tres del que la profesora de la Universidá d’Uvieu, Serafina García, va dar la primer comunicación que lleva por títulu ‘L’asturianu na obra de Menendez Pidal’. A la tarde del mesmu llunes, ta previsto que sía Antonio Viudas Camarasa, de la Universidá d’Estremadura, quien siga coles intervenciones falando del patrimoniu llingüísticu estremeñu, pa que depues el so compañeru d’universidá, Juan Carrasco, fale de la transición ente’l astur-lleones y el gallego-portugues. La tarde del día 9 va terminar cola intervención de la investigadora Carmen Fernández Juncal, de la Universidá de Salamanca, que va analizar la dialectoloxía en Cantabria.

El martes día 10 d’ochobre la Universidá d’Uvieu va rindir homenaxe a Ramón Menendez Pidal anantes de dar pasu a la intervención del profesor Xuan Carlos Busto Cortina que falará de la filoloxía asturiana anterior a esti eruditu. ‘El leones medieval’ de Jose Ramón Morala, de la Universidá de Lleón, ‘Dialectoloxía lleonesa actual’ d’Hector García Xil, y ‘L Mirandes: De Codialecto Pertues A Lhengua Oufecial’ por Antonio Bárbolo, de la Fundaçâo Para A Ciência E A Tecnología – Universidade De Trás-Os-Montes-Alto Douro, Portugal, van ser los ponentes del segundu día de les xornaes.

L’últimu día del simposiu internacional, el miercoles 11 d’ochobre, va presentase la obra de Pidal referida al asturianu. Tres d’esta presentación, l’espertu del Seminariu de Filoloxía Asturiana, Fernando Alvarez-Balbuena, va falar sobre la dialectoloxía asturiana nel últimu sieglu. De tarde, Alvaro Arias Cabal, de la Universidá d’Uvieu, va estudiar la lexicografía asturiana dende Xovellanos hasta anguaño, Xose Nel Comba Paz fadrá lo propio coles fontes documetnales de la llingua asturiana y el profesor Xulio Viejo Fernández, coordinador d’estos alcuentros, trazará nuna conferencia les perspectives de futuru de la Filoloxía Asturiana.

El Simposiu dedicáu a Menendez Pidal va terminar cola participación d’Ines Fernández Ordóñez, de la Universidá Autónoma de Madrid, que va repasar los oríxenes de la dialectoloxía hispánica y les sos perspectives de futuru, partiendo de Menendez Pidal y llegando a lo que sedría la dialectoloxía del sieglu XXI.

Tamién te podria gustar