Portada Sociedá N’ast afirma qu’“Areces ye un enemigu de la cultura asturiana”

N’ast afirma qu’“Areces ye un enemigu de la cultura asturiana”

by asturnet

Como “enemigu de la cultura asturiana” acaba de calificar l’asociación cultural N’ast, al ex Presidente d’Asturies, Vicente Álvarez-Areces, al qu’estos díes se-y prepara una “espicha-homenaxe”. Dende l’Asociación Cultural N’Ast y por cuenta d’esti actu al políticu socialista, que va celebrase nel Recientu Ferial el próximu 23 de setiembre, afirmen que “el mundu de la cultura asturiana nun tien nada qu’agradecer a esti personaxe yá que, al marxe d’otru tipu de considerancies negatives que podríen realizase en rellación a la globalidad de la so xestión institucional, ye induldable que se caracterizó dende’l primer momentu por persiguir, reprimir y marxinar de manera sistemática cualisquier elementu cultural específicamente asturianu”.

Recuerden qu’Areces marxinó “la mesma bébora nacional, la sidre, marxinada siempres nos actos institucionales en beneficiu del vinu español, o la llingua asturiana, espresión principal de la nuesa tradición cultural, incumpliendo la lexislación esistente sobre la proteición social del idioma”. Pa N’ast, Areces manifestóse en toles sos actuaciones “como un virrei colonial más que como’l presidente d’un país democráticu y arguyusu de si mesmu”.

Pa N’ast, los organizadores d’esti actu “van volver quedar una vegada más retrataos na so identificación coles estructures caciquiles que desaniciaron socialmente la identidá asturiana tou lo que pudieron a lo llargo de los caberos trenta años”.

Como anécdota “significativa”, N’ast destaca que “esti actu preséntase públicamente como una espicha, pero ensin sidra”, lo que califiquen como “cosa absurda enxamás vista pero que resulta bien clarificadora sobre l’universu mental de los organizadores y del homenaxáu, asina como sobre’l so divorciu cola realidá cultural del País”.

Tamién te podria gustar