Portada Sociedá Morrió Jesús Neira, dialectólolgu y enemigu declaráu de la normalización de la llingua asturiana

Morrió Jesús Neira, dialectólolgu y enemigu declaráu de la normalización de la llingua asturiana

by asturnet

Ayeri moría na so casa d’Uviéu, Jesús Neira, cuando cuntaba con 94 años d’edá. El dialectólogu de L.lena yera miembru de la RAE y del RIDEA y diose a conocer nel añu 1951 cola publicación de “El habla de Lena”. Dempués espublizó llibros como “El bable, estructura e historia”, “Bables y castellano”, y el dialectolóxicu “Diccionario de los bables de Asturias”.

Yera Caderalgu Eméritu de Dialectoloxía na Universidá d’Uviéu y formaba parte del grupu cercanu a Emilio Larcos y xunto a esti y al filósofu Gustavo Bueno, fundó en 1988 l’asocación “Amigos de los bables”, dende la que llucharon contra toa midida de promoción de la llingua asturiana, difundiendo idees contraries a la normativización del idioma y promocionando’l nome artificial de “bables”, mientres criticaben l’usu del nome “asturianu”, el d’usu más habitual ente los falantes tradicionales de la nuesa llingua.

Cola so muerte marcha ún de los homes más contradictorios de la filoloxía asturiana, pues los sos estudios sobre l’asturianu tuvieron una gran importancia nel ámbitu académicu, pero les sos postures ficieron muncho dañu al procesu de recuperación del idioma de los asturianos.

Tamién te podria gustar