Portada Sociedá L’Academia niega que vete al Gobiernu y pide-y a D’Andrés “control emocional”

L’Academia niega que vete al Gobiernu y pide-y a D’Andrés “control emocional”

by asturnet

Pensar que l’Academia de la Llingua veta al Gobiernu autonómicu ye “inconcebible” porque la entidá mantién relaciones regulares y cordiales con dirixentes de la Conseyería de Cultura. Xosé Antón González Riaño, responsable de la secretaría de l’Academia pa la zona Navia-Eo, defende esi argumentu frente a les acusaciones del titular de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón D’Andrés, a quien-y pide “ciertu control emocional” y respetu pola propia Academia.

“¿Pretende decise que ye mentira que’l Parlamentu gallegu aprobó el 22 de setiembre un plan pa convencer a los alumnos del Navia-Eo de qu’estudien gallegu?”, entrugóse González Riaño n’alusión al orixe inmediatu de les pallabres de Ramón D’Andrés, quien anteayer tildó de “histeria pública” la denuncia, por parte de l’Academia, del llanzamientu d’un plan col que les autoridaes gallegues pretenden ‘convencer’ a los asturianos del occidente de que lo que falen ye gallego.

Xosé Antón González Riaño replica agora “con perplexidá” a les tesis de D’Andrés y convida al xefe de la Oficina de Política Llingüística a respetar a una entidá de la que sigue siendo miembru. De fechu, diverxencies pasaes nel sen de l’Academia ente D’Andrés y otros miembros de la entidá motivaron la carta unviada pola entidá académica a Cultura, hai meses, na que l’Academia admitía como interllocutores al Director de Pomoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, y a la propia conseyera, Ana Rosa Migoya.

Esa misiva, na que D’Andrés ve un vetu personal, debióse, según González Riaño, a la voluntá de l’Academia de la Llingua de “evitar problemes na relación con un miembru de l’Academia -Ramón D’Andrés- que s’alliniara nuna posición crítica minoritaria frente a la corriente mayoritaria” na entidá académica.

El pasáu llunes, la presidenta de l’Academia, Ana Cano, reclamó l’acción del Gobiernu autonómicu énte l’aprobación del ‘Plan xeral de normalización da lingua galega’, que plantega reforzar la idega ente la población del occidente asturianu de que la so fala ye gallegu, “coles sos peculiaridaes dialectales, pero gallegu”.

Archivu. Galicia traza un plan pa ‘convencer’ a los habitantes del occidente asturianu de que falen gallegu

Tamién te podria gustar