Portada Sociedá L’Academia de la Llingua pronúnciase sobre la propuesta de Decretu Curricular d’Educación Secundaria

L’Academia de la Llingua pronúnciase sobre la propuesta de Decretu Curricular d’Educación Secundaria

by asturnet

L’Academia de la Llingua emitió un comunicáu de prensa nel que se “valora mui negativamente”‘l conteníu de la propuesta de Decretu del Currículu d’Educación Secundaria Obligatoria fecha pola Conseyería d’Educación y Ciencia. La primer de les consideraciones de la máxima autoridá llingüística del país refierse al calter d’optatividá de l’asignatura, pa l’ALLA depués de revisar la propuesta curricular considera qu’ésta vulnera los derechos de los asturiano-falantes asina como a la Llei d’Usu al tar l’asturianu como asignatura optativa. Asina l’Academia cita que na propuesta de la Conseyería l’asturianu tendría que competir cola segunda llingua estranxera nos dos primeros cursos de la ESO y nel tercer amás cola “cultura clásica”; nel casu del cuartu cursu de la ESO l’alumnáu asturianu tendrá qu’escoyer ente una asignatura d’iniciación profesional, otra relacionada cola empresa o la realización de protectos de diversos ámbitos. Dende l’Academia recuerden que la Llei del Asturianu asegura en tou momentu que “la escoyeta del estudiu o del emplegu del asturianu como asignatura del currículu en nengún casu podrá sirvir de motivu de discriminación de los alumnos”
L’Academia considera que les dos hores selmanales de l’asignatura de llingua asturiana son “insuficientes dafechu oa que puean llevar alantre, con un mínimu de seriedá, los conteníos del currículu de llingua asturiana y lliteratura pa la ESO.
L’Academia vuelve a reclamar l’entamu del usu del asturianu como idioma vehicular . L’ALLa critica que na asignatura de llingua castellana’l tratamientu recibíu a la llingua asturiana como llingua ye arremente ambiguu. Poro la institución esixe que nel currículu s’esclarie qu’Asturies ye una comunidá billingüe na que coesisten en disigualdá de condiciones xurídiques y sociales dos sistemes llingüísticos.

Tamién te podria gustar