Portada Sociedá La Fundación Andreu Nin presenta una escoyeta d’artículos de José María Loredo Aparicio

La Fundación Andreu Nin presenta una escoyeta d’artículos de José María Loredo Aparicio

by asturnet

Conceyu Abiertu, espaciu cultural asitiáu n’Uviéu, va acoyer esti miércoles día 23 de febreru a les 19:30 hores, la presentación del llibru editáu pola Fundación Andreu Nin d’Asturies “Jose Maria Loredo Aparicio en el país de los soviets”. Nel actu va participar l’editor, Boni Ortiz, miembru de la FAN Asturies.

Dende hai dos años la Fundación Andreu Nín cuenta con una sección n’Asturies, el Colectivu Emilio García, que bien desenrrollando un interesante llabor de cara a la recuperación de la memoria hestórica en tolos aspectos “rellacionaos col pasáu revolucionariu de la nuestra tierra”.

Nesti tiempu, fízose un Alcuentru Estatal de la Fundación en Xixón, coincidiendo col 75 aniversariu de la Revolución d’Ochobre de 1934, púnxose en funcionamientu la so páxina web, ficiéronse delles presentaciones y editóse’l llibru.

José María Loredo Aparicio en el país de los soviets- nel que se recueye los testos publicáos por esti asturianu, pioneru del comunismu, nel periódicu xixonés El Noroeste después de que volviera de la Unión Soviética nel branu de 1923.

José María Loredo Aparicio, abogáu de profesión, foi fundador del PCE nel que militara hasta que na etapa final de la dictadura de Primo de Rivera entró en contactu cola oposición Trotskista. Poco dempués de proclamáse la II República constituyóse la Esquierda Comunista d’España qu’agrupaba a los seguidores de les tesis de Trotsky na deriva del cursu totalitariu empredíu por Stalin na URSS.

Nel llibru, amás de reproducir los artículos citaos, aparez una biografía de Loredo Aparicioqu’ofrez numberosa información sobre los debates que recorrieran a la esquierda en Asturies nos años trenta.

Tamién te podria gustar