Portada Sociedá La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies ya IX denuncien illegalidaes cola incineradora y critiquen a COGERSA

La Coordinadora Ecoloxista d’Asturies ya IX denuncien illegalidaes cola incineradora y critiquen a COGERSA

by asturnet

Sigún denuncia la Coordinadora Ecoloxista d’Asturies el Principáu sigue cometiendo illegalidaes al anunciar güei nel Bopa l’entamu de nuevu de la Información pública sobre’l documentu de Meyora de les Prioridaes d’Ordenación del Plan Territorial Especial de la Área de Tratamientu Centralizáu de Borrafes d’Asturies qu’afecta a los conceyos de Xixón, Llanera, Corvera y Carreño, y que baltaron los tribunales, “por non tener en cuenta los allegamientos presentaos, como ye costume per parte del Principáu”.

D’esta manera y ensin camudar nada de lo presentao’l pasáu añu, denuncien los ecoloxistes, siguen alantre na tramitación de la superincineradora que quieren colanos en Vilorteo en Serin nel conceyu de Xixón dende hai delles llexislatures.

Per otru llau, dende IX tamién se ficieron crítiques al respective. El coordinador d’IX, Manuel González Orviz, pidió güei al Gobiernu rexonal que revise’l Plan de Residuos y l’informe de sostenibilidá ambiental, simultáneamente col territorial de COGERSA. González Orviz amosóse satisfechu pol viraje del PSOE, qu’agora reconoz qu’esiste relación ente’l Plan Especial de Residuos del Principáu d’Asturies (PERPA) y el Plan Territorial Especial de COGERSA.“Qu’esistía una relación ente’l Plan Territorial Especial, esto ye el preséu urbanísticu y l’ordenación del suelu, y el Plan de Borrafes y l’incineradora, nós manifestar va una selmana, cuando la Conseyera encerriscar en negalo. Que güei tean anunciando que van tramitar el Plan Territorial Especial ye un primer pasu, pero non puede quedase ende. Quedaríamos a mediu camín”.

Según Orviz, el Gobiernu va tener que faer lo mesmo col Plan de Residuos y l’informe de sostenibilidá ambiental: “Alcordamosnos que-yos diximos les páxines nes que taba la relación ente los unos y los otros”. Y ye que, aseguró’l coordinador d’IX, de nun faelo Asturies quedaríase a mediu camín si nun s’estudiaren otres alternatives a la incineración de borrafes. “Han de superar esa fixación, esa obsesión que tienen cola incineradora. Hai que plantegase lo que diz la mesma normativa europea: hai qu’amenorgar, hai que reciclar, hai que reutilizar y tratar de que la fracción resto sía la mínima posible”.

La situación sobre la xestión de bsures n’Asturies, afirmó’l coordinador d’IX, lleva un gran retrasu debíu, precisamente, a la cerrazón de los socialistes al respective de un modelu basáu na incineración. “Yá nos fixeron perder enforma tiempu. Ocho año y agora anúnciennos vertideru hasta 2020. Tienen que faer tola tramitación y débese faer con seguridá xurídica, con participación y superando esi atavismo que tienen cola incineradora”.

Orviz amosó la so sorpresa porque los el Gobiernu asturianu amplíe los plazos d’usu de les actuales instalaciones de COGERSA cuando, hasta agora, aseguraben que taba en cantu de la so capacidá máxima. “Resulta interesáu que’l vertideru que s’escosaba, agora tenga 8 años más de vida. Resulta interesáu que partir del 2014 nun podíamos vertir nin una bolsa de basura más, y agora vamos poder siguir virtiendo hasta 2020. ¿Por qué?”.

El coordinador d’IX, Manuel González Orviz, ufierta mañana, a les 12:30 hores, en Corvera, una rueda de prensa sobre los planes del Gobiernu pa l’ampliación de COGERSA. L’alcuentru colos medios va desenvolvese na see d’IX nel conceyu (cai La Estebanina, s/n, Les Vegues) y nel mesmu tamién van participar el voceru municipal d’IX, Enrique Bueno, y el coordinador d’IX en Carreño, Luis Gorroniero.

Tamién te podria gustar