Portada Sociedá La Confederación de Sindicatos de Trabayadores de la Enseñanza pide la oficialidá

La Confederación de Sindicatos de Trabayadores de la Enseñanza pide la oficialidá

by asturnet

La Confederación de Sindicatos de Trabayadores de la Enseñanza-Intersindical (STES-i) aprobó nel so últimu congresu celebráu en Madrid los díes 18 y 19 de febreru una resolución na que denuncia la situación de la llingua asturiana y pide la so oficialidá. La iniciativa aprobóse por unanimidá de toles federaciones.

La organización sindical na que s’inxere SUATEA denuncia nesti documentu que “Asturies vive nuna situación de billingüismu desequillibráu, na que los derechos llingüísticos de la población que fala asturianu nun tán llegalmente reconocíos, lo que lleva a una minorización social y a una perda xeneracional d´esta llingua, incumpliéndose n´Asturies l´artículu 3 de la Constitución” y afirma que “esta situación inxusta nun pue allargase por más tiempu”. Como solución el documentu caltién que namás una marcación xurídica na que se garanticen los derechos civiles a tolos asturianos y na nuestra comunidà se pueda vivir “con total normalidá tanto n’asturiano como en castellano”.

La resolución aprebada nel congresu confederal de STES-i defende la nuestra llingua como patrimoniu común de tolos asturianos y entiende que necesita “un nivel de promoción y defensa mui superior al que tien agora”. Esi nivel de protección básase, pa la confederación sindical, na “necesidá inescusable” de que la futura reforma del estatutu d’Autonomía d’Asturies incluya la oficialidá del asturiano y del gallego-asturiano.

Tamién te podria gustar