Portada Entrevista de la selmana Humber Sierra (Misiva): “Falten medios pa dar promoción a la música n’asturianu”

Humber Sierra (Misiva): “Falten medios pa dar promoción a la música n’asturianu”

by asturnet

El grupu punk-rock Misiva, que canta n’asturianu y en castellán, ta preparando’l so primer discu, dempués del ésitu de la so maqueta, asoleyada en 2009. Falamos cola voz del grupu Humber Sierra, que mos cuenta dalgunos detalles del so trabayu nuevu, amás de la so visión sobre’l momentu que vive la música asturiana.

-¿Cómo ñaz Misiva allá pel 2007?

-Misiva ñaz na última etapa del grupu Bobby Réncor del que formábemos parte los cuatro componentes actuales. Yá naquella época surdiera la idea de facer un proyectu más direutu y más potente y col asturianu y el castellán como llingües d’espresión. Entamamos a facer canciones, vimos que nos prestaben y tiramos p’alantre.

-¿Qué balance faen del tiempu trescurríu dende la formación de la banda que denomaron como “aventura Punk Rock billingüe”?

-El balance ye más que positivu. La verdá que nun esperábemos consiguir en tan poco tiempo les coses que yá tenemos consiguíes. Tar nominaos al Meyor Cantar, ganar los concursos de maquetes de Llanera y del CISLAN en Llangréu, tocar nel Conciertu pola Oficialidá… son coses que de la qu’entamamos yeren impensables.

-En 2009 asoleyaron la so primer maqueta, que taba grabada en castellán y n’asturianu, ¿qué tal se recibió nel mercáu?

-La verdá qu’al ser una maqueta autoeditada siempre tuvimos la torga de que namás la vendíemos nos conciertos. Tamién podía mercase na internet y foi equí, gracies al MySpace (www.myspace.com/misivapunkrock), a la web, a la canal de youtube, etc. onde más difusión y-pudimos dar. Nostante, hai que dicir que vendimos un bon númberu de discos asina que tamos satisfechos con él.

-Ficiéronse con dellos premios dende los sos entamos, ¿ayuden a dase ánimos y siguir p’alantre?

-De xuru que sí. Pa nós foi dalgo estraordinario. Somos xente que lleva na música dalgún tiempu y que yá pasamos por dellos grupos y enxamás ganáremos tantes coses como con esti proyeutu nel qu’agora tamos embarcaos. Foron momentos mui especiales y la verdá que nos dieron puxu pa siguir y trabayar pa ofrecer a la xente lo meyor de Misiva.

-¿Qué más se pue facer pa promocionar los música de los grupos más mozos?

-Hai munchos grupos n’Asturies que tán faciendo coses mui interesantes y tamién hai cada vegada más xente que trabaya pa montar conciertos, festivales, actividaes… Hai tolos ingredientes pa que’l panorama musical asturianu salga p’alantre pero nun acaba de funcionar del too. Pamidea había que da-y muncha más difusión a tolo que se fai pa que tol mundo s’entere y pueda participar y asistir. Hai munchos festivales y munchos conciertos pequeños, con munchu talentu, que por falta de medios nun pueden dase a conocer y que pola falta de participación de la xente cuerren peligru de desapaición. Ehí xueguen un papel fundamental medios como’l vuesu que son los que dan a conocer el panorama cultural asturianu.

-Nestos momentos preparen discu nuevu “Parte de la solución”, ¿cómo ye’l procesu creativu en Misiva, dende qu’entama la idea hasta que se graba?

-Pues Misiva nun ye un grupu convencional. Tenemos la peculiaridá de qu’Oscar, guitarrista, vive en Santander polo que nun nos podemos xuntar tolo que quixéremos. Entós, pa componer siguimos un ritual un tantu raru. Entamamos con una idea de guitarra y de baxu y tocámosla hasta qu’afitamos la batería. Dempués, grabamos la idea nel mesmo llocal y ya cada ún por su cuenta va baxando a componer les sos partes. Darréu ponémosles en común y si nos presta tiramos palante, sinon vamos cambiando coses y arreglándoles hasta que llegamos a la versión definitiva. Ye raro pero ye la única manera eficaz de trabayar coles situaciones personales que vivimos.

-¿El trabayu que preparen sigue siendo reflexu del so lema “oficialidá, activismu, conciencia”?

-Sí. Ye un eslogan que queríemos siguir trabayando nesti discu y nel futuru. Nós lluchamos pola oficialidá porque ye’l mayor patrimoniu cultural que tenemos n’Asturies y porque ye la única manera de que sobreviva. Amás queremos quitá-y esi halo negativu que los dirixentes que tenemos quieren da-y a la llingua y facer que tol mundo la sienta como propia y como una riqueza cultural única de los asturianos. Tamién queremos siguir denunciando temes que nos esmolecen pa que la xente reflexone y tome conciencia d’ellos y lluche por igualos.

-¿Qué temes predominen nesti casu?

-Nesti discu, aparte de los temes que salen na primer maqueta, que tamién los vamos incluyir, tenemos temes que traten la violencia machista –Mio triste hestoria-, otru que fala de la situación que viven los presos de Guantánamo –Guantánamo-, otru qu’intenta ser un alegatu a la mocedá pa que se dean cuenta de que son parte de los problemes que nos sacuden pero que tamién son Parte de la Solución. En resume, hai variedá de temes y creemos que va ser un bon discu.

-¿Hai dalguna collaboración prevista nel discu?

-Non, desafortunadamente. Ye un tema que pensamos delles veces pero ente les prieses de la grabación, los pocos díes de los que disponíemos, etc. foi imposible. Esperemos que nos próximos trabayos yá podamos cuntar con delles collaboraciones.

-¿Con qué grupos s’identifica más Misiva?

-Sobre too son grupos americanos del nuesu estilu. Pennywise, Bad Religion, NOFX, Rise Against, etc. Tamién d’otros estilos más hardcore y obviamente grupos asturianos y españoles como Dixebra, Skama la Rede, Desakato, Nuevenoventaycinco, etc.

-Tienen dellos conciertos programaos pa esti branu, ¿qué tal ta siendo esti añu la temporada?

-La verdá que ta siendo bona. Dempués d’un mes de xunu bien cargáu, xunetu ta siendo un pocoñín más relaxáu pola mor, sobre too, de temes llaborales. Nostante vamos tar nes fiestes de Grau esti 24 de xunetu nel festival de La Panera y yá n’agostu vamos tar el 13 en Turón y el 21 en Corvera.

Yá en setiembre vamos presentar el discu cola productora Algamar y Pablo Quiroga, y yá entamarán los conciertos de presentación tanto versión punkrock como n’acústicu pa poder tar en sales de tou tipu.

-¿Vive un momentu bonu la música asturiana?

-Pensamos que sí. Nós qu’organizamos munchos conciertos al traviés de l’Asociación Xuvenil UnderGrau sabemos bien el talentu qu’hai n’Asturies. Hai muchos grupos interesantes que tán trabayando bien y que de xuru pronto vamos sentir falar d’ellos. Quiciabes falten medios onde da-yos promoción y difusión pa que la música asturiana, y sobre too n’asturianu, llegue al llugar onde merez.

Tamién te podria gustar