Portada Sociedá Herminio Sastre y Camín de Cantares, madreñazu y pegollu de los Premios Andrés Solar

Herminio Sastre y Camín de Cantares, madreñazu y pegollu de los Premios Andrés Solar

by asturnet

Los Premios Andrés Solar algamen nesti 2010 la so XXVI edición. Como nos sos 26 años de vida, los premios tienen una vertiente doble: per un llau, la Xunta premia a una entidá o persona que rescamplara nel últimu añu pol so llabor en defensa o promoción del asturianu. Esti reconocimientu materialízase n’El Pegollu, que nesta ocasión quier reconocer el trabayu de tol equipu que fai posible’l programa Camín de Cantares y en concretu, al responsable de la idea, Ramón Lluis Bande y al conductor del mesmu, Xosé Antón Fernández, Ambás.

La Xunta quier reconocer l’usu que fai de la llingua asturiana esti programa, nun exemplu de normalidá y puesta en valor de les nuestres señes d’identidá. La recuperación de les tradiciones, sobre manera nel ámbitu musical, y too ello cola conducción del propiu programa col asturianu como llingua vehicular, son dalgunes de les razones poles que se dan esti premiu. Pol so apueste decidíu a lo llargo de 6 temporaes, ensin complexos, y pol so exemplu de que l’asturianu nun ye un llastre, sinón daqué que xuega al nuestru favor, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana decidió concede-yos esti 2010 el El Pegollu de los Premios Andrés Solar.

Los Premios Andrés Solar tienen tamién una versión negativa, que reconoz a la persona o entidá que rescamplara pol so llabor negativu pa cola llingua asturiana. Esti dudosu honor represéntase con un “Madreñazu”, que na edición de 2010 va pal Conseyeru d’Educación y Ciencia del Principáu d’Asturies, Herminio Sastre. Como responsable máximu na Conseyería d’Educación y Ciencia, la Xunta topa delles razones poles que castigalu con esti premiu. Tres la resolución recién del Tribunal Superior de Xusticia d’Asturies, qu’afita que los ratios mínimos d’ocho alumnos nun son conformes a derechu y manda al Gobiernu asturianu que cumpla la llei y garantice la enseñanza del asturianu, el nuevu conseyeru de Educación preséntase en comparecencia pública calificando l’aplicación de la llei como “despilfarru”, despreciando’l derechu reconocíu de los estudiantes asturianos a poder estudiar asturianu y anunciando recursu contra la sentencia, colo que la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana considera qu’Herminio Sastre ye bon merecedor del antipremiu.

La entrega de los Premios va facese’l día 18 d’avientu a les 19:30 hores nel Salón d’Actos del Antiguu Institutu de Xixón. L’actu va contar cola actuación musical de dellos músicos de la escena folk asturiana, que van facer reellaboraciones de temes tradicionales asturianos.

Tamién, como tolos años, depués de l’actu va haber una espicha. Esti añu va ser nel chigre xixonés Canteli, y la entrada val 20 euros. Pa dir, hai qu’acutar sitiu, y pa ello puedes llamar al teléfonu 985229553 o mandar un corréu a info@exunta.org primero d’esti xueves 16 d’avientu.

Tamién te podria gustar