Portada Sociedá Grau acueye una esposición sobre les “Mazcaraes n’Asturies”

Grau acueye una esposición sobre les “Mazcaraes n’Asturies”

by asturnet

El Patiu de la casa de Cultura de Grau acueye hasta’l día 18 de febreru la esposición temporal: “Mazcaraes n’Asturies” entamada pol Conceyu de Cultura Tradicional Vezos Ástures y que presenta un percorríu por delles de les más representatives mazcaraes d’iviernu d’Asturies que lluchen por nun perdese nesti momentu nel que’l disfraz y l’Antroxu perdieron el so ancestral significáu. L’amuesa componse de 5 paneles de gran formatu y 14 maniquís que representen les mazcaraes de Vos Reises del Valledor (Allande), los Sidros en Valdesoto (Siero), los Zamarrones de L.lena, y la Guirria de San Xuan de Beleño (Ponga), amás d’un vidiu documental complementariu que s’emite de forma ininterrumpida.

Conócense como mazcaraes d’iviernu a les celebraciones que se faen ente Navidá y Antroxu nes que los mozos amarútense y salen a percorrer los pueblos pidiendo l’aguilandu. Estes celebraciones tienen un orixe ancestral, munchu autores rellaciónenles coles fiestes romanes d’empiezu del añu pero la gran estensión del fenómenu por toa Europa paez confirmar la so mayor antigüedá. Per otru llau, el cristianismu asitió dalgunes de les sos festividaes más señalaes alredor del solsticiu d’iviernu y la llegada de la primavera al nun poder erradicar estos vieyos ritos.

Nel periodu ente Navidá y Antroxu empecipia l’añu agrariu. Por esta razón podemos considerar a les mazcaraes ivernices como un ritu de camín pa favorecer l’añu nuevu que trai amás elementos asemeyaos en cuasi toles mazcaraes peninsulares y europees: llueques, elementos vexetales, homes solteros, pidida d’aguilandu, pieles, ceniza…

Na actualidá caltiénsense bien poques mazcaraes d’iviernu n’Asturies: A Reisada en Tormaleo (Ibias), Vos Reises del Valledor (Allande), el Guilandu en La Puela (Allande) y Xedré (Cangas de Narcea), los Sidros en Valdesoto (Siero) y la Guirria de San Xuan de Beleñu (Ponga), sicasí hai munches referencies bibliográfiques y testimonios que confirmen la estensión d’esti tipu de celebraciones en tol territoriu asturianu: Los Bardancos de Casu, Los Zamarrones de L.lena, aguilandos en Quirós, Teberga, Pravia, Salas, Tinéu, farses na cuenca del Nalón o guirrios en Bimenes.

A lo llargo de la hestoria fuéronse perdiendo y tresformando con distinta suerte, en dellos casos fueron treslladándose dende l’entamu d’añu a Antroxu y n’otros desdibuxáronse los personaxes pero permaneció’l nome pa referise a cualesquier antroxáu.

Tamién te podria gustar