Portada Sociedá El Congresu admitió a trámite la iniciativa d’ERC pa oficializar l’usu del catalán, vascu y gallegu

El Congresu admitió a trámite la iniciativa d’ERC pa oficializar l’usu del catalán, vascu y gallegu

by asturnet

La mesa del Congresu de los Diputaos admitió a trámite esti martes 20 la propuesta del diputáu d’Esquerra Republicana de Catalunya Joan Tárda pa que’l catalán, el vascu y el gallegu puedan tener un usu oficial en toles instituciones del estáu. La iniciativa d’ERC ábrese camín cola promesa d’esta formación a los sos socios n’Europa d’Andecha Astur d’esborriar cualaquier referencia a les fasteres del Navia-EO.

La propuesta de los independentistes catalanes va discutise nel parlamentu de Madrid na prósima primavera. El primer trabancu, que consistía na so admisión a trámite, ya ta superáu, como consecuencia de les negociaciones entamaes ente ERC y PSOE; queda por ver agora si el sofitu del primer grupu parlamentariu va siguir hasta l’aprebación de la llei. Mentantu, el Partíu Popular, per voz del so repreentante nel Congresu, Eduardo Zaplana, anunció la so intención de recurrir énte’l Tribunal Consitucional esta llei si sal alantre, porque a xuiciu de los populares, diba suponer “una reforma encubierta de la Carta Magna”.

El testu de la iniciativa d’Esquerra provocara l’alarma en sectores del movimientu de recuperación llingüística d’Asturies énte la referencia esplicitada nel testu orixinal de la propuesta a les fasteres del Navia-Eo como territorios de fala gallega. La intervención d’Andecha Astur pidiendo a los sos socios de la coalición Europa de los Pueblos consiguió el compromisu d’ERC de retirar cualaquier referncia nominal a conceyos asturianos.

Tamién te podria gustar