Portada Sociedá Crítiques al Festival de Cine de Xixón por nun usar el topónimu asturianu del conceyu

Crítiques al Festival de Cine de Xixón por nun usar el topónimu asturianu del conceyu

by asturnet

El Festival Internacional de Cine de Xixón presentaba’l so llogotipu nuevu, diseñáu pol artista Mariscal de cara al cincuenta aniversariu del mesmu. Esti nun inclúi les sigles que davezu veníen usándose n’otres ocasiones, y onde si apaecía’l topónimu asturianu (FICXixón), frente al nome completu del festival, onde tamién venía usándose la forma acastellanada de llamar a esti conceyu asturianu. La Xunta pola Defensa de la Llingua (XDLA) refugó dafechu al traviés d’un comunicáu lo que consideren “la eliminación del toponimu Xixón del logotipu nuevu del Festival Internacional de Cine”. Bloque por Asturies-UNA tamién se sumó a esta protesta que tuvo repercursión nes redes sociales, onde dalgunos asturianos pidíen esplicaciones a la nueva dirección del FICXixón, que precisamente ayeri cambiaba en twitter el so perfil, de FICXixón a FIC Gijón.

Pa la XDLA “la imposición d’esti diseñu, obra del valencianu Javier Mariscal, carga directamente contra la denominación del certame, onde taba yá plenamente normalizada la presencia del asturianu al traviés del usu del topónimu tradicional, que ye oficial dende setiembre del 2006.

La organización reivindicativa ve estes midíes como “rancies y involucionistes pa cola nuestra toponimia” y lláma-y l’atención “que vengan precisamente dende l’actividá de la Conceyalía de Cultura de Xixón, con unos responsables que tienen el mandáu de visibilizala y que, hasta’l momentu d’ostentar cargos públicos, desempeñaron un papel activu y destacáu nel procesu de dignificación de la nuestra cultura”, y más cuando “dende la Conceyalía de Cultura de Xixón anunciaren un cambiu na dirección del festival pa da-y un calter más asturianu y más popular”, espliquen.

La XDLA nun entiende cómo pue ser el certame cinematográficu más asturianu y popular si, nesta edición, el logotipu del festival desanicia la forma tradicional. Por too ello, esixen que, “de manera inmediata, se restituya la denominación de siempre al Festival Internacional de Cine de Xixón y reclamamos que, por coherencia cola so trayectoria asturianista, los responsables de Cultura de Xixón se pronuncien al respective”.

El voceru de Bloque por Asturies-UNA en Xixón treslladó esta mañana la sorpresa de la coalición pola supresión del topónimu “Xixón” nel nuevu logotipu del FICX, yá que “supón un importante pasu tras na normalización del asturianu y na visualización de la toponimia oficial”.

Tamién te podria gustar