Portada Sociedá Conceyu Bable recibe la reconocencia al so llabor de “ventiañeros que cambiaron la hestoria”

Conceyu Bable recibe la reconocencia al so llabor de “ventiañeros que cambiaron la hestoria”

by asturnet

Un grupu d’universitarios ventiañeros que cambió’l rumbu de la historia d’Asturies. Con esa allabancia sintética, l’asturianismu rindió-yos anueche tributu a los militantes del collectivu Conceyu Bable trenta años depués de la fundación del grupu, epicentru del Surdimientu, nun actu que se cellebró nel teatru Campoamor d’Uviéu y que quedó desdibuxáu pola escasa asistencia de públicu.

Pocu más d’un cientu de persones asistieron al actu d’homenaxe, concebíu como episodiu central de la selmana de conmemoraciones del aniversariu de Conceyu. Una cifra que llevó al presentador, Chema Vega, a sorrayar la “homildá” del actu de tributu y comparala col mesmu calter homilde col que l’hestóricu collectivu asturianista empezara a trabayar “pola recuperación d’Asturies como pueblu” hai agora tres décades.

Como seña de gratitú por ello, catorce militantes o familiares de militantes yá fallecíos de Conceyu Bable xubieron anueche al escenariu’l Campoamor pa recoyer una pieza de Pablo Maojo de manos de tres escolinos escolarizaos n’asturianu nel conceyu d’Ayer, ún por cada década de Conceyu. “Por vosotros, polos vuestros familiares, col agradecimientu del vuestru pueblu”, resumió la conductora del actu d’homenaxe, la poeta Ana Vanessa Gutiérrez, depués de lleer una llista de nomes propios na que figuraben, ente otros, los de Mánfer de la Llera, Andrés Solar, Pablo Ardisana y José Ramón García, ‘Monchu el cura’.

Depués de les actuaciones musicales de miembros del denomináu ‘Nueu Canciu Astur’, movimientu de canción d’autor xestáu nel Surdimientu, la llectura d’un manifiestu remató l’homenaxe con un llamáu a caltener l’espíritu idealista de Conceyu Bable y la reividindicación de que “trenta años depués esfrutamos d’una Asturies meyor en gran midida porque’l proyectu de Conceyu Bable triunfó: agora sábese que ye posible concebir el mundu dende esta esquina de la tierra.

Los actos de conmemoración del 30 aniversariu de Conceyu continúen güei con un alcuentru colos veteranos del collectivu, nel Atenéu Obreru de Xixón, a partir de les 20 hores.

Tamién te podria gustar