Portada Sociedá Carreño y El Franco cursen les dos primeres peticiones pa usar topónimos n’asturianu

Carreño y El Franco cursen les dos primeres peticiones pa usar topónimos n’asturianu

by asturnet

Carreño y El Franco quieren ser los primeros en recuperar los sos nomes de llugar n’asturianu. La Xunta de Toponimia’l Principáu tien yá enriba la so mesa de trabayu les peticiones de dambos conceyos p’afitar l’usu de la toponimia tradicional en cartelos indicadores, mapes y documentos oficiales, nun procesu al que se prevé que se sumen alrodiu d’ocho municipios más antes qu’acabe xunu.

Esi ye a lo menos el badagüeyu del secretariu de la Xunta y director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón d’Andrés, quien se felicita de que los conceyos s’empobinen por iniciativa propia al organismu encargáu de recuperar la toponimia tradicional, que quedó formalmente constituyíu hai tres selmanes, pa pidir l’usu a tolos efectos de los nomes de llugar n’asturianu.

La Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d’Asturies cellebrará la so tercer reunión ordinaria nos últimos díes de xunu, fecha na que previsiblemente tendrá yá nel so poder les solicitúes de más conceyos pa oficializar la so toponimia tradicional.

Contemplada na Llei d’Usu y Promoción del Bable / Asturianu de 1998 y regulada por decretu n’abril de 2002, la Xunta de Toponimia tá presidida por Carlos Madera y vicepresidida pol director xeneral d’Ordenación del Territoriu, José Javier Izquierdo. Son vocales la presidenta de l’Academia de la Llingua, Ana Cano; el profesor de la Universidá d’Uviéu Francisco Javier Fernández Conde; Josefina Martínez, en representación del Real Institutu d’Estudios Asturianos; Valentín Ruiz, como director xeneral de Cooperación Llocal; y los llingüistes Julio Viejo y Fernando Álvarez Balbuena, en calidá d’espertos.

El procedimientu llegal establez que la Xunta ha empobinar los sos dictámenes sobro nomes de llugar al Conseyu de Gobiernu, que ye quien se reserva la potestá d’afitar por decretu los nomes oficiales de conceyos, parroquies rurales y núcleos de población.

Tamién te podria gustar