Portada Sociedá Berta Piñán y José Ángel Hevia zarraron la xornada reivindicativa cola llectura d’un comunicáu

Berta Piñán y José Ángel Hevia zarraron la xornada reivindicativa cola llectura d’un comunicáu

by asturnet

Tres marchar poles cais Uría y San Francisco la manifestación punxó’l puntu final na Plaza Porlier d’Uvieu a onde llegó encabezada por una banda gaites, que acompañó a los participantes durante tol camín y una bandera d’Asturies portada por un de los manifestantes. Ya na plaza, taba preparáu un escenariu nel que la poeta Berta Piñán ya’l gaiteru Jose Ángel Hevia foron los encargaos de pone-y el ramu a la xornada cola llectura d’un comunicáu en representación del Conceyu Abiertu pola Oficialidá.

Nesti tramu final tanto Ornosa como Berta Piñán nun quisieron escaecese de que’l COA ye anguaño la organización civil que mayor númberu d’asociaciones del ámbitu social represnta n’Asturies y asina-yos lo recordaron a los asistentes. Tanto Piñán como Jose Ángel Hevia sorayaron la enorme importancia de que l’asturianu garre calter oficial dafechu pa dexar de ser una llingüa minorizada y en peligru claru de desapaición.

El gaiteru Jose Ángel Hevia quiso facer un llamamientu a los responsables políticos pa que permitan que l’asturianu puede ser usáu normalmente, daque que según el gaiteru nunca ficieron y que pasa lóxicamente pola oficialidá de la llingüa, el reconocimientu xurídicu de la igualdá llingüística. Berta Piñán tamien tuvo unes pallabres pa los asturianos de la fastera occidental que falen gallegu-asturianu y que tamien tienen derechu a que nun se-yos discrimine en cuestiones idiomátiques.

Tres la llectura del comunicáu taba prevista la actuación de La Bandina, nun conciertu que’l el grupu ayeranu diba dar de baldre pero dellos problemes con un xenerador estropieu llevaren a los organizadores a suspender l’actu. Fernando Ornosa cominicó la suspensión del conciertu ya anunció la sustitución de los ayeranos por una actuación de los componentes de la bandona gaites que durante tol trayectu animaron la manifestación pa zarrar esti gran eventu de llucha pola defensa de la llingüa.

Tamién te podria gustar