Portada Hestoria Avilés recupera una copia del Fueru perdida en 1808

Avilés recupera una copia del Fueru perdida en 1808

by asturnet

L’Ayuntamientu d’Avilés ta acabante recuperar una segunda copia orixinal del fueru de la ciudá, del que yá se caltenía un exemplar del añu 1155, y que llevaba perdíu dende va 200 años, cuando Asturies foi invadida poles tropes de Napoleón. L’alcaldesa de la ciudá, Pilar Varela, y el conceyal de Cultura, Román Antonio Álvarez, presentaron públicamente esti segundu exemplar, que ta testáu nun primer analís pola catedrática de Paleografía de la Universidá d’Uviéu Pepa Sanz, y l’hestoriador Ignacio Ruiz de la Peña.

El percorríu d’esti documentu, consideráu como’l más vieyu en llingua asturiana que se caltién, entamó cola invasión a Asturies de les tropes de Napoleón, momentu en que’l daquella xerente de l’Audiencia Provincial d’Uviéu, Pascual Quílez, llevó consigo’l documentu. Foi colos sos descendientes colos que fizo l’alcuerdu de compra de la pieza, al preciu de 72.000 euros (perbaxo de la tasación técnica), de los que 20.000 euros fueron apurríos pol Ayuntamientu.

El conceyal de Cultura destacó la importancia d’esta operación de recuperación del patrimoniu hestóricu, polo que significa d’oportunidá pal estudiu del contestu asturianu y español, en clave xurídica, sociolóxica y llingüística. L’alcaldesa, pela so parte, aseguró qu’Avilés “tenía media alma perdida y recuperóla con esti documentu”.

Varela y Álvarez esplicaron que los sos dos exemplares sedrán curiaos nel archivu municipal de Valdezarzana,con derechos recoyíos nel mesmu como la inviolabilidá de la casa a los avilesinos o’l reclamáu por un vecín nos años ochenta del sieglu XX, qu’eximía a los avilesinos de cumplir serviciu militar.

Tamién te podria gustar