Portada Sociedá Anxo Quintana fala nun mediu asturianu de la visión del so partíu tocante al Navia-Eo

Anxo Quintana fala nun mediu asturianu de la visión del so partíu tocante al Navia-Eo

by asturnet

El diariu La Nueva España publica na so edición d’esti llunes 11 una entrevista col dirixente del BNG y posible nuevu vicepresidente de la Xunta de Galicia na que’l cabezaleru nacionalista afirma que “la esistencia de falantes de gallego nel occidente d’Asturies nun tien por qué ser un problema, sinón una oportunidá llingüística”. Quintana tamién respuende a una pregunta sobra l’apropiación del periodu del Reinu d’Asturies por parte de la historiografía nacionalista gallega actual diz que “hai toa una relación de reis qu’utilicen como llingua el gallego, y que lo faen non como cuestión puntual, sinón institucionalizada”.

L’apropiación del periodu hestóricu del reinu asturianu por parte d’hestoriadores galleguistes y grupos nacionalistes ye una constante nos últimos tiempos onde abonden les publicaciones y páxines webs nes que se defende que los monarques del estáu astur-lleonés son en realidá reis gallegos. Estes mesmes corrientes de revisión y interpretación hestoriográfica remonten la esistencia del Antigu Reinu de Galicia al sieglu VI col empiezu del reinu Suevu y llévenlu hasta los últimos sieglos de la dómina medieval. Anxo Quintana opina al respective en La Nueva España afirmando que “too lleva a pensar qu’ellí onde hai un rei gallegu tien d’haber un reinu” y que hai “una historia por contar, paralela a la historia oficial”.

Tocante a les declaraciones del cabezaleru del BNG referíes a la fala del Navia-Eo, son les primeres que fai a un mediu asturianu sobre esi tema y inda’l tonu moderáu qu’usa pa falar d’ello nun mediu que de xuro nun desconoz la postura que caltién respective a esti polémicu asuntu, pueden interpretase tamién en clave d’advertíu a les autoridaes del Principáu sobre un tema que’l nacionalismu gallegu considera parte de la so política llingüística.

Tamién te podria gustar