Portada Entrevista de la selmana Rodrigo Fernández Joglar (Verdasca): “Facemos música col envís de pasalo bien faciendo disfrutar a la xente”

Rodrigo Fernández Joglar (Verdasca): “Facemos música col envís de pasalo bien faciendo disfrutar a la xente”

by asturnet

Esti vienres na “Entrevista de la selmana”, Asturnews interésase por ún de los grupos folk asturianos más mozos, qu’ayeri mesmu presentaba’l so primer discu na Feria Muestres de Xixón, Verdasca. El grupu surdió en 2006 de la xuntanza de músicos nuevos procedentes de la Escuela de Música de Llanera y la banda de gaites “La Raitana”, y dempués de más de cuatro años d’actividá tienen muncho que cuntanos. Rodrigo Fernández Joglar, curdión diatónicu y coros del grupu, fala con nós de la trayectoria de la formación y del momentu que vive’l folk asturianu.

– Va pa cuatro años qu’apaez Verdasca n’escena, ¿qué ufren pa diferenciase de los munchos grupos de folk qu’esisten anguaño?

-L’estilu de música que facemos enmárcase dientro del folk acústicu asturianu d’influencia atlántica. Una de les diferencies que podríemos señalar con respeutu a otros grupos ye la introducción na reellaboración de la tonada asturiana, un xéneru entá pocu esplotáu no qu’al folk acústicu se refier.

-Yá en 2007 espublicen el so primer trabayu, ¿camudó muncho la propuesta de vueso dende entós o yá teníen claru’l camín a siguir?

-La nuesa propuesta dende los anicios vien siendo una combinación de reellaboraciones de pieces y cantares tradicionales asturianos per un llau y los arranchos de nueves composiciones propies. Personalmente, creo qu’esa foi la propuesta d’esa primer maqueta y la que mantenemos anguaño nel discu.

-Pesie a ser una formación tan moza, consiguieron importantes premios dientro d’Asturies, como’l primer premiu nel Concursu y Muestra de Folclor “Ciudá d’Uviéu”, y l’AMAS como grupu revelación del añu 2008, ¿cómo sienten estos premios, afalen a siguir y esforciase o cuérrese’l peligru de “créeselo demasiao”?

-Los premios y reconocencies siempres presten muncho y animen a siguir alantre, pero sabemos que ye perimportante tener en tou momentu los pies en suelu, trabayar día a día, con compromisu, modestia y ganes de facer les coses bien si se quieren algamar verdaderamente les metes fixaes, tanto na música como na vida en xeneral. Evidentemente, los concursos son una bona ferramienta a dase a conocer, pero’l verdaderu trabayu amuésase a diariu, en cada conciertu, en cada canción o en cada ensayu.

-Y ye que los premios lleguen tamién del esterior, quedando, por exemplu, segundos nel Trophée de Musique Celtique “Cidrerie du Terroir” del Festival Intercélticu de Lorient, ¿sienten que presta la música asturiana fuera de les nueses llendes?

-La participación cola delegación asturiana nel Festival de Lorient foi la nuesa primera salida al esterior, pero yá dende esí pudimos comprobar qu’al públicu foriatu-y gusta un montón la música asturiana. La nuesa esperiencia n’Italia en 2008 y 2009 foi tamién perpositiva nesi sen; la música asturiana gusta, y muncho, fuera les nuestres fronteres.

-¿Qué tal respuenden los medios de comunicación asturiana, especialmente los públicos, miren pa la carrera de los grupos folk más mozos, como Verdasca?

-La verdá ye que nun tenemos quexa pel momentu de la cobertura informativa que se fai de la nuesa actividá. Tuvimos entrevistes de prensa, radio y tamién dalguna aparición televisiva, anque sí ye verdá que la cobertura de les actividades culturales podría ser bastante más bayurosa.

-Agora presenten discu nuevu, “D’abéu”, un nome que yá lo diz too, ¿ye polo tanto, esti, pensáu pa la folixa?

-La intención que teníamos col nome yera la de trasmitir una idega de mocedá, frescura, folixa, que ye la intención que tenemos a la hora de facer la nuesa música: pasalo bien faciendo a la xente pasar un bon trechu.

-El discu inclúi cantares tradicionales y dalgún nuevu, ¿cómo funcionen pa componer, failo unu de los miembros, dellos, una persona esterna…?

-No tocante a los cantares, toos a excepción d’ún, “Entre ríos y entre soutos”, son melodíes tradicionales iguaes pol grupu. Les lletres son cuartetes tradicionales, na mayoría, si bien rescamplen les collaboraciones de los poetes Miguel Monteavaro, que nos escribió la lletra en gallego-asturiano pal tema antes nomáu, y Pablo Texón, con una lletra n’ayerán pal cantar “En cel.lero’l corazón”.

-Ayeri mesmu presentaben esti discu nel ciclu “Músiques del sieglu XX” de CaxAstur, na Feria Muestres de Xixón, ¿qué tal acoyida tuvo?

-El discu ta teniendo una acoyida perbona, sicasí, nun será hasta dientro d’una temporada cuando podamos facer una valoración real de la mesma. Lo que sí podemos dicir ye que tamos mui contentos del resultáu en directu.

-¿Ónde vamos poder sentir a Verdasca nos meses vinientes?

-De momentu, tenemos la presentación del discu en Posada de Llanera, el día 5 de xunu, y un par de conciertinos per Xixón, ún el día 18 de xunu nel Centru Municipal de L’Arena y otru el 26 de xunu nel Tendayu del Pueblu d’Asturies. La xente puede tar al tantu de les nueses feches al traviés de www.myspace.com/verdasca

-Como gaiteru, ¿cómo ve’l panorama d’esti instrumentu?

-Anguaño tamos viviendo los últimos coletazos del “boom” gaiteril de los años 90, cuando yo entamé a tocar la gaita, y habrá que ver cual ye la dirección que se toma col instrumentu. Personalmente, creo que tenemos una cuenta pendiente cola investigación nel desarrollu del instrumentu, tenemos instrumentos mui bonos, pero échense en falta más investigaciones pa meyorar l’instrumentu n’aspeutos acústicos, nueves tonalidades, etc. como se ta faciendo por exemplu, en Galicia. Lo deseable sería qu’esistiera n’Asturies una escuela de luthería d’instrumentos tradicionales que sirviera de plataforma pa toes estes cuestiones que comentamos.

-¿Tán funcionando bien les escueles de música?

-El llabor de les escueles de música n’Asturies ye perimportante, tanto a nivel de música tradicional como en xeneral, ufiertando la posibilidá de deprender a tocar un instrumentu na mayoría de conceyos asturianos. Nel casu de los instrumentos tradicionales, na mio opinión ta pernidio que de nun ser por elles, el relevu xeneracional, de los años 80 a l’actualidá, nun hubiera sido posible. Parezme tamién dignu de mención el llabor de la Escuela d’Asturianía pa formar monitores de baille, gaita y percusión nos distintos Centros Asturianos de tol mundu.

-¿Y los estudios profesionales del Conservatoriu?

-Nesi sen, por unes razones o por otres, tamos en pañales entovía. Anque la entrada de los estudios de gaita nel Conservatoriu foi un fechu perimportante y la culminación d’una reivindicación histórica no que al estatus profesional de los gaiteros se refier, tando por fin al mesmo nivel que los demás músicos, faen falta más obres de repertoriu,tamién hai que ver qué va a pasar con nós cuando finemos el Gráu Mediu, si va a haber un Superior, con qué característiques, qué opciones profesionales vamos tener los titulaos en gaita, etc.

En cualquier casu, los estudios profesionales son una perbona oportunidá pa dar un saltu cualitativu importante en lo qu’a formación musical se refier nel panorama de la gaita asturiana, lo que namás puede apurrir coses positives nun futuru, asina que podemos tar contentos nesi sen.

MySpace del grupu Verdasca

Tamién te podria gustar