Portada Entrevista de la selmana José Pérez Vidal: ”Nun recibimos nin un euru públicu pa la Noite Celta de Porcía”

José Pérez Vidal: ”Nun recibimos nin un euru públicu pa la Noite Celta de Porcía”

by asturnet

Esti sábadu Porcía, pueblín asitiáu nel conceyu occidental d’El Franco, acueye la ventiocho edición de la nueche folk más conocida y vieya de les asturianes, la Noite Celta. Nesta ocasión cunten con grupos como Felpeyu, DRD o l’escocés David Munnelly. Pa conocer más detalles d’esta célebre folixa y de la so organización falamos con delles de les persones qu’organicen esti eventu, los miembros de l’Asociación Cultural Alameda, con José Pérez Vidal, el so presidente, a la cabeza. Trescribimos les sos respuestes como nos falen, en gallego-asturianu.

-Programar ún de los festivales celtes más prestixosos del Arcu Atlànticu, y decanu de los asturianos, tien de ser una responsabilidá importante, ¿cómo lleven alantre esi trabayu d’escoyeta d’artistes?

-Al cabo de ventisete anos, déunos tempo a conocer personalmente a un bon puñao de músicos folk y aparte, tentamos de trer sempre algúa banda de fora que s’ameza al peteiro de grupos asturianos que normalmente ocupan a mayor parte del cartel. Mantemos muito búa rellación coellos y tamén nos deixamos asesorar pra poder trer a grupos de renome internacional y dar, al mismo tempo, acoyida todos os anos a xente nova que nun tuvo inda oportunidá de tocar na Noite Celta de Porcía, sempre dentro das posibilidades que podemos ofrecer.

¿Cuántes persones trabayen na organizacion y desenrrollu de la Noite?

-A Noite Celta depende d’un bon número de xente, fundamentalmente del llugar del Franco, d’unde el conceyo coyéu el nome, hoi na parroquia de Valdepares. Nun saberíamos precisar el número con exactitú, peró entre úa cousa y outra ben sei que nos achegamos ás 30 personas. A Noite Celta nun existe sola nel actividá da xente que la amaña, suposto qu’el Asociación Cultural Alameda, responsable da súa organización, fai tamén outros llabores al cabo del ano. El más representativo, xunto coa Noite Celta, é sin duda el organización da Romeiría da Nosa Señora dos Remedios, el ocho de setembre; é, ben seguro, a romeiría más multitudinaria d’esta contornada d’Asturias. Tamén se fai con regularidá as actividades culturales que cualquera asociación d’este xeito amaña al llargo de todo un ano.

-Pela Noite Celta pasaron dalgunos de los grupos mas conocíos de les trés décades últimes, ¿ye complicao caltener la calidá y presentar novedaes añu tres añu?

-Sempre. El compromiso da xente é esencial y conseguir financiación abonda, claro ta, tamén. É un trabayo llargo da xente del poblo que dura más d’un ano, xa qu’antes qu’acabe úa edición xa se ta amañando a arrancar cousas prá del ano que vén. Más inda nel entorno unde se fai, unde hai que recordar que se trata d’un isla arrodiada pol río Porcía, que nun tén acceso natural ás personas y al tráfico rodao.

-Nesta ocasión apuesten pola musica del escocés David Munnelly y de dellos grupos asturianos. ¿Qué suel tener más ”tirón”, lo llocal o lo foriato?

-Supoñemos qu’eso depende de muitas cousas, como os horarios, el tempo, el reportorio dos grupos, por exemplo. Temos visto al público casi nel “éxtasis” tanto con grupos rexonales, como Llan de Cubel, como con grupos de fora, por exemplo el caso de Fred Morrison y a súa banda. De cualquera xeito, na Noite Celta de Porcía, tamos abertos a cualquera proposta musical que s’axuste al criterio del que se vén celebrando dende hai ventisete anos, buscando sempre calidá nun festival, pensamos, mui a medida da xente qu’asiste al Alameda, sin grandes produccióis nin parafernalias.

-Si en dalgo se diferencia la Noite folk de Porcía, amás del guapu espaciu nel que se fai, ye pola orixinalidá de cuntar con parrillada de sardines. ¿Cuántes lleguen a consumise nuna sola edición?

-Hasta qu’a xente se farta (rises). El maestro Patricio del Murillo y os sous pinches nun abandonan el carro hasta que s’acaban os varios centos quilos que se train cada ano.

-Esti añu, en plena crisis, ¿tuvieron d’asistir a recortes de presupuestu?

-Non. Pensamos que nos caracterizamos por ter úa financiación sostenible pra os nosos festivales, inda condo nun podemos negar que temos crisis perpetua nun sito pequeno como el Franco, y que nun se cumplen nunca as nosas expectativas. Tamén, como pasóu este ano, únicamente recibíronse 300 (trescentos) euros d’úa entidá privada, y outra axuda d’outra entidá que sempre nos fai precio nos sous servicios. Nin un peso das alministracióis públicas. A financiación das nosas actividades recain principalmente nos vecíos da parroquia de Valdepares, xunta col cobro dos postos y bares que se poin pra dar servicio na Noite Celta y na Romeiría dos Remedios. Consumir nel bar da festa é tamén importante neste sentido, y esperamos qu’a xente sepa apreciar el esforzo que supón poñer á súa disposición todos os anos lo que pasa neste festival.

-¿Cuánta xente acude cada añu a la Noite folk?

-Inda que nun temos un conteo exacto, podemos fer úa comparativa con outra actividá da terceirá edá que se celebra nel mismo campo del Alameda de Porcía, na qu’a conta das personas é prácticamente exacta. A partir desto, podemos dicir que superamos ampliamente as 4.000 personas nos últimos anos. El 8 de setembre na Romeiría dos Remedios xúntanse úas 12.000.

-Queden dos años pa un númberu redondu, la trenta edición, ¿hai dalgo yá pensao pa celebralo?

-Algo hai, peró nun será por aquí unde vos lo dígamos. (rises)Esperámosvos pra esa edición, pras que quedan y, sobretodo, esperámosvos este sábado. Seredes ben recibidos.

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