Portada Emigración Valledor fai nel Atenéu de Madrid un apueste pol futuru de la otra Asturies

Valledor fai nel Atenéu de Madrid un apueste pol futuru de la otra Asturies

by asturnet

Superar “controversies” pasaes. Esi yera l’envís central que’l Gobiernu’l Principáu quería asigna-y a la primer cellebración itinerante del Día d’Asturies nel esterior y llogróse dafechu cola participación d’unes quinientes persones que disfrutaron enforma del espectáculu preparáu pol Coleutivu Muyeres nel Atenéu de Madrid.

Nesi recital, que supuso la presentación en Madrid de la formación vocal asturiana -entamada en 1994 sobro una idega’l productor Lisardo Lombardía y a partir de grupos d’investigación etnográfica-, Muyeres fizo un recorríu musical a la xeografía asturiana con un repertoriu de 25 pieces, ente elles siete bailles tradicionales.

Darréu de l’actuación del grupu, los asistentes a la cellebración que pasaron de les 500 persones disfrutaron d’una espicha con sidra de nueva espresión, quesos y otros productos asturianos.

“Aguadores de Madrid, asturianos que pasasteis El Puertu…, si en vez de tar nel añu 2004, toviéremos nel Madrid d’hai una centuria o pocu más, bien pudiera ser acertada, al dirixime a vós, esta frase del principiu que pertenez al acervu poéticu asturianu de la emigración, echu de señaldá y de pérdida”. Asina entamó la so intervención el Conseyeru de Xusticia, Seguridá Pública y Relaciones Esteriores, Francisco Javier García Valledor, al tiempu que dicía sentir un gran respetu por el pasáu asturianu, pero non empobinase a “echar en falta una época cargada de significación asturiana en la capital del nuestru Estáu. La xente asturiana en Madrid llegó siempre a esta tierra en busca de trabayu y de mejores perspectives de vida, dejando atrás una Asturies casi siempre tan probe económicamente, como rica en cultura. Madrid siempre foi tierra acoyedora pa la nuesa xente y los asturianos supieron responder aportando el so trabayu pa engrandecer esta Villa y Corte, hasta’l puntu de dar nomes asturianos a les sos cais. Asturianos de todos los llugares d’Asturies contribuyeron al espoxigue de les artes, de les ciencies, de la música, de la cultura en xeneral y tamién de la economía y de la política.”

Madrid dio y sigue dando abellugu a los asturianos más inquietos que busquen un futuru mejor y “ellos, vosotros, seguís dando-y a esta comunidá lo meyor que lleváis dentro”. Con un discursu emotivu y centráu nel sentir del asturianu que tien de dir lloñe d’Asturies a la güeta de llabor, el Conseyeru de Xusticia, Seguridá Pública y Relaciones Esteriores, Francisco Javier García Valledor fizo tamién alcordanza de que munches vegaes, los emigrantes asturianos son “ncomprendíos poles instituciones oficiales asturianes y con falta de atención pola galbana que suel dominar na nuesa tierra a muchos de los que nella tienen la suerte de vivir. Poro, pa Valledor, “los emigrantes asturianos en Madrid sois, por contra munches veces, la vanguardia más trabayadora y competente de Asturies. Allá donde hay un asturianu o una asturiana fuera de lo que algunos prefieren llamar tierrina, hai un cachu físicu y espiritual de la Asturies real que se compón de los que táis viviendo aquí más los que vivimos ellí na llende de los puertos astures”. El Conseyeru quixo dexar claro al mediu millar de persones qu’asistió al actu que de tien dende la Conseyería “serios enfotos de ser puente firme y útil ente los asturianos que vivís en Madrid y los que tan n’Asturies. Dende la Conseyería de Xusticia, Seguridá Pública y Relaciones Esteriores, dende el Gobiernu d’Asturies, tamos trabayando sin perder el pasu pa servir a los intereses reales de los emigrantes”. Valledor nun quiso escaecer “la reciente aprobación del Plan de Emigración, que marca un fitu na nueva concepción de les instituciones polítiques asturianes a la hora de concebir les relaciones con la Asturies exterior”.

Pa finar, Valledor fizo un repasu a los colectivos ellí representaos, dende los más mozos como ASMA, la Asociación d’Asturianos en Madrid a “los centros asturianos de Alcobendas, Alcalá de Henares, Tres Cantos, Toledo; los Asturianos en Madrid y la enseña asturiana en el exterior más antigua del mundu: el Centru Asturianu de Madrid”. Y marcó pa finar el camín que dende la Conseyería se quier caminar: “esti camín, ensín llamentos, de recuperar el pasáu y facelu presente y futuru cultural y, amás, exportable”.

Madrid será l’abellugu de la primer cellebración itinerante del 8 de Setiembre

Tamién te podria gustar