Portada Emigración Los emigrantes amuesen la cultura asturiana nel Festival Celta del Potomac

Los emigrantes amuesen la cultura asturiana nel Festival Celta del Potomac

by asturnet

El Festival Celta del Potomac, n’America del Norte, ta acabante de pesllar con esitu la última edición onde les ocho naciones celtes, incluyida l’asturiana, desfilaron izando les banderes de los sos respectivos países. La comunidá asturiana emigrante lleva años trabayando cola collaboración de l’Axencia Asturiana d’Emigración, asina como de colectivos asturianos como la Fundación Belenos, pa que la cultura, la música y la tradición de la tierra consoliden la so presencia nesti multitudinariu alcuentru.

Nos dos díes que dura cada añu, el Festival Celta del Potomac inaugúrase con un desfile de banderes na que l’asturiana nunca falta, pa pasar depues a celebrar una serie d’actividaes de diferente naturaleza que representen la cultura de cada nación. Nos puestos llevantaos pa la ocasión cuentense cuentos tradicionales, ensíñase a tocar dalgún instrumentu típicu, pueden vese les actuaciones en directo de grupos de música folk de prestixu internacional (los asturianos Llan de Cubel y Brenga Astur, por exemplu, visitáronlu nel añu 2001), asina como se faen exhibiciones de baille o d’oficios artesanos.

Alfonso Díaz,

emigrante de Cangues d’Onís n’EEUU y organizador de la representación asturiana nel Potomac, ta mui satisfechu de la participación nel Festival. “Esti añu dime cuenta que la xente yá ta mui entreverada en lo que se refier al conocimientu d’Asturies. Anque ye cierto que tovía hai xente que nun sabe qu’esistimos, hai muncha otra, sobre too de los que frecuenten estos certámenes o de los que-yos gusta la historia, que sí nos conocen. Prueba d’ello ye que dalgunos van al tendayu astur pa saludar y tomar un culín (los más atrevíos yá quieren escancialu ellos), otros van a preguntar por Brenga Astur y Llan de Cubel, a los qu’escucharon otros años, y dalgunos quieren saber de los sos parientes de va dos o tres sieglos. Hebo una persona que vieno con un documentu en Mexico nel añu 1691, redactáu polos sos antepasaos al llegar a la ciudá dende Llanes”.

Amás d’organizar el puestu asturianu nel que nun faltaben revistes, semeyes, música y folletos sobre la rexón, Alfonso Díaz dio dos charres sobre Asturies, repasando la mitoloxía, la cultura, la música y la historia de la comunidá. “Quiero dar les gracies a tola xente que dende Asturies apurrió lo que pudo de diferente manera. A l’Axencia Asturiana d’Emigración, a la Fundación Belenos, n’especial a Astur Paredes y a Fernando Montes de Brenga Astur pola so guía colos contactos y los testos, y tamien a Art Zoeller, quien fue mui valiosu nel nuestru stand”, terminó Díaz, trabayador incansable, quien yá prepara la edición del Festival Celta del Potomac del añu qu’entra.

Tamién te podria gustar