Portada Emigración La Sociedá d’Artesanos de Cangas vuelve prender la tradicional Descarga col vetu a la muyer

La Sociedá d’Artesanos de Cangas vuelve prender la tradicional Descarga col vetu a la muyer

by asturnet

Depues de que’l pasáu 16 de mayu la directora del Institutu de la Muyer, Begoña Fernández, tachare de ‘discriminatoria’ la prohibición de que les muyeres entraren na Sociedá d’Artesanos ‘Nuestra Señora del Carmen’, organizadora de la popular Descarga de Cangas, y afalare a les muyeres a solicitar la so entrada en tala sociedá, el colectivu encargáu d’entamar el disparu masivu manifestaron qu’agora ‘nun ye’l momentu de decidir sobre esta cuestión’, y aplazaron el debate hasta’l prósimu mes de setiembre.

La Sociedá d’Artesanos, el colectivu encargáu d’organizar l’espectáculu pirotecnicu más famosu d’Asturies, asegura que’l vetu a la muyer mantiense dende 1902 ‘por tradición’. De fechu, aquellos que mantienen que la prohibición debe siguir, ‘pa nun desfacer el colectivu’, aseguren que la muyer yá cumple’l so papel na fiesta, ‘vistiendo y engalanando la Virxe del Carmen’, asina como teniendo llimpia la ilesia. Actividaes de les que se fai cargu l’asociación de Bienhechoras de Nuestra Señora del Carmen, fundada peles mesmes feches que la Sociedá d’Artesanos.

Tres de la solicitú d’ingresu na sociedá per parte de dalgunes muyeres, ensin que se-yos permitiere tala entrada, la directora del Institutu Asturianu de la Muyer, Begoña Fernández, facía un llamamientu ‘a toles muyeres que quieran pa que soliciten la so entrada na Sociedá d’Artesanos porque los estatutos nun llimiten la so entrada, ente otres coses, porque eso sedría illegal’. Nel so discursu, Begoña Fernández llamó a los responsables de la Sociedá a cumplir y facer cumplir la llei, poniendo fin a esti tipu d’actitúes, y nun descartó llegar a los tribunales si esta discriminación “vuelve a facese efectiva otra vuelta”.

Sicasí, pesie a estes alvertencies dende’l Principáu, a les llamaes de les Peñes de la Pólvora del Ayuntamientu cangues que pidieron que s’aplicare ‘la lóxica de los tiempos’, los responsables vuelven mantener la so ‘tradición’ aplazando’l planteamientu de la cuestión hasta setiembre, de manera qu’hasta l’añu que vien, polo menos, les muyeres nun van poder usar el so derechu a disparar na famosa ‘Descarga’.

Tamién te podria gustar