Portada Emigración La Casa d’Asturies en Bruseles recuerda a les muyeres campesines énte’l 8 de Marzu

La Casa d’Asturies en Bruseles recuerda a les muyeres campesines énte’l 8 de Marzu

by asturnet

La conseyera de Presidencia del Gobiernu del Principáu Mª José Ramos inauguró esta Selmana na Oficina de la so representación en Bruseles la esposición: ‘Campesinas’, una amuesa de 42 fotografíes realizaes por Mª Aurora Carbajal y Jesús López alrodiu de muyeres campesines asturianes. La esposición va poder visitase na Casa d’Asturies en Bruseles, nel Edificiu Asturies-Le Peuple hasta’l prósimu 22 de marzu. Amás de los retratos de muyeres campesines asturianes l’amuesa ufierta fotografíes de campesines d’otros países como Portugal y Grecia.

Pal gobiernu del Principáu, organizador de l’amuesa na capital europea, la fecha d’inauguración de ‘Campesinas’ ta “cargada d’un doble simbolismu” pola so prosimidá al 20 de febreru, fecha nel que los asturianos y los demás ciudadanos del estáu, rafiticaron nun referendu la Constitución Europea y, tamién pola so cercanía al 8 de marzu, Día Internacional de les Muyeres.

La esposición na ’embaxada’ d’Asturies en Bruseles quier valir pa cumplir un de los oxetivos d’esi edificiu del Principáu, el de ser una plataforma de difusión cultural al serviciu de los asturianos residentes en Bélxica. L’Edificiu Asturies-Le Peuple, inauguróse’l mes pasáu de setiembre y ye la sé oficial del gobiernu asturianu na capital de la Unión Europea.

La esposición fotográfica “Campesinas, mujeres mayores del campo” ye un proyecto promovido por el Instituto Asturiano de la Mujer ye la primera esposición que se presenta na nueva sé de la Oficina del Principáu en Bruseles.

La conseyera Mª José Ramos, qu’acudió en representación del presidente Vicente Alvarez Areces, con quien se contaba y que finalmente, por razones de agenda, no pudo asistir, desplicó nel so discurso que la esposición “ye un homenaxe del gobiernu del Principáu a eses muyeres mayores del campu que cola so llucha y el so sacrificiu d’años contribuyeron abondo a que les xeneraciones futures puedan disfrutar güei d’un estáu de bienestar qu’ellas nun tuvieron”.

Les fotografíes, realizaes a lo llargo de los últimos ocho años por Mª Aurora Carbajal Alvarez y Jesús Suárez López en diferentes conceyos asturianos, reflexen momentos na vida de la muyer asturiana del campu, una muyer que nun oculta los signos del pasu del tiempu y que lluz les sos canes y la so piel surcao, invisible y silencioso.

La mayoría d’ellas miren directamente al oxetivu del fotógrafo, amosando una vez más la valentía y el coraxe colos que afrontaron los duros tiempos que-yos tocó vivir. Otras baxen el rostru y contémplense les manes con xestu pensativu, como si nun les reconocieren depués de toa una vida de llabor na tierra. En toes s’aprecia un componente de soledá y d’una cierta infelicidá que nun dexa indiferente a quien les contempla.

Según datos aportaos pol Institutu Asturianu de la Muyer, munches de estas muyeres contribuyeron a la economía familiar trabayando fuera de les sos cases (planchadores, bordadores, guisanderes, tenderes, llecheres…) y el so trabayu foi y ye fundamental pal desarrollu de les esplotaciones familiares agraries. Sicasí, el 80% d’ellas cobra pensiones inferiores al Salariu Mínimu Interprofesional y les sos pensiones contributives son un 94% más baxes que les de los homes.

Al actu d’inauguración, que contó con una considerable afluencia de públicu al pesar de les baxes temperatures que se tán rexistrando na capital belga, acudieron tamién Victoria Morera, embaxadora d’España énte el Reinu de Bélxica, Magda de Galán, miembra del Parlamentu de la Rexón de Bruseles-capital, y Antonio Massip, eurodiputado socialista.

Tamién te podria gustar