Portada Emigración El conseyeru de Xusticia quier reconoce-yos derechos individuales a los asturianos del esterior

El conseyeru de Xusticia quier reconoce-yos derechos individuales a los asturianos del esterior

by asturnet

El conseyeru responsable de los temes d’Emigración nel Gobiernu Asturianu, Francisco Javier García Valledor -ún de los representantes d’IX nel gabinete-, entiende que los asturianos del esterior han de tener reconocíos los sos derechos individuales básicos en condiciones asomeyaes a los que residen na tierra. Nel so analís del III Congresu Mundial d’Asturianía, Valledor echó en falta un debate fondu sobre’l borrador de la prósima Llei d’Asturianía asina como una puesta en común colos propios emigrantes de les polítiques actuales d’emigración.

‘Ye hora de que se reconoza la deuda hestórica d’Asturies colos sos emigrantes’, dixo Valledor ente los medios de comunicación nel III Congresu Mundial d’Asturianía, celebráu va poco en Xixón. ‘El bienestar qu’anguaño esfrutamos en comparanza cola situación d’otros sitios del mundu debese a los qu’un día tuvieron que marchar porque n’Asturies nun teníen oportunidaes’, apuntó’l conseyeru.

Curiosamente, de los debates del congresu quedó fuera’l proyectu de llei d’Emigración, ellaboráu pola Conseyería de Xusticia, Seguridá Pública y Rellaciones Esteriores y qu’esta entregó hai meses a les autoridaes más importantes del Executivu nesta materia. Tamien a los responsables de la emigración organizada, como la Federación Internacional de Centros Asturianos o’l Conseyu de Comunidaes Asturianes. La Conseyería quería, de fechu, que’l congresu valiere pa que los representantes de los asturianos ausentes participaren nel discutiniu d’una llei clave pa regular la so situación. Los organizadores del alcuentru, sin embargo, nun vieron oportuno metela.

‘Creo qu’un elementu tan trescendente como esti merecía un ámbitu de reflexón más ampliu, nel Congresu d’Asturianía, con una ponencia concreta’, dixo Valledor ente los medios de comunicación a la puerta del salón d’actos. ‘Llamentablemente, los organizadores nun lo vieron asina y yo nun formo parte d’esa comisión organizadora, pero merecería un marcu de debate específicu, de la mesma manera que’l Plan d’Emigración que se ta executando, 2004-07, merecería tener un marcu de reflexón y evaluación per parte de los emigrantes porque tamos ente los representantes más cualificaos de la emigración asturiana. Gustaríame que la política que tamos desendolcando dende’l Gobiernu d’Asturies fuere contrastada, valorada, no bono y no malo, si lo hai, per parte de los emigrantes asturianos nel mundu’, declaró.

Tocante al borrador del testu, Valledor dio a conocer varios aspectos del reconocimientu que fai del derechu d’asturianes y asturianos del esterior: recibir prestaciones y ayudes económiques pa los que tean en situación d’emerxencia social; garantizar la salú al travies de programes que permitan la cobertura sanitaria y farmaceutica o atender les necesidaes específiques de les persones dependientes, ente otros.

Importancia especial dáse-yos a los retornaos, a los que se-yos reconocen una serie de derechos qu’inclúi, ente otros, el de recibir el salariu social básicu, el de tener cobertura residencial y el d’acceder a una vivienda digna, en función de les condiciones personales de cadún. Específicamente, el testu obliga al Principáu a poner programes d’ayuda que faciliten el viaxe de vuelta.

Tamién te podria gustar