Portada Comunicación La XDLA diz que’l fracasu de “El Faro” muestra que los asturianos quieren una TV que reflexe so realidá cultural

La XDLA diz que’l fracasu de “El Faro” muestra que los asturianos quieren una TV que reflexe so realidá cultural

by asturnet

La XDLA diz que’l fracasu de “El Faro” muestra que los asturianos quieren una televisión que reflexe la so realidá cultural y que la serie tuvo na so estrena en TPA una audiencia del 1,3%, dalgo que convirtió a l’autonómica na cadena onde menos siguimientu tuvo esta producción, porque nun hebo conexón denguna na serie cola realidá cultural asturiana.

Nuna nota de prensa asoleyada esti miércoles, l’asociación recuerda qu’hai selmanes, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) mostraba la so esmolición pola participación de la televisión pública asturiana (TPA) na producción de la serie El Faro, realizada mayormente con medios gallegos y que se rodó en más d’un 80% na llingua del país vecín. Nel so momentu, la organización calificó la participación de TPA na serie, con una ambientación que refuga les referencies a una idiosincrasia concreta, como dalgo que respondía a la política cultural de la FSA, caracterizada pol complexu d’inferioridá y el despreciu a lo propio. Agora, depués de la estrena d’El Faro, “pue vese cómo los asturianos-y dieron el llombu a esta producción, al quedar la serie con un 1,3% d’audiencia, dalgo que convirtió a TPA na cadena autonómica onde menos siguimientu tuvo la estrena –en TeleMadrid tuvo una audiencia perriba de la media de la cadena, mentes qu’en TVG algamó unos datos más qu’aceptables-“.

Na opinión de la XDLA, “el datu de TPA choca col éxitu de los programes n’asturianu, con exemplos como Día de mercáu o Sones, que siempre tán perriba del 10% de share, con más de 35.000 espectadores. A pesar d’estos datos, la televisión pública nun emite más del 5% de programes nel nuestru idioma y decidió espilfarrar el so presupuestu –pagáu del bolsu de los cuidadanos- y participar na producción d’El Faro. Esta serie nun xeneró nengún puestu de trabayu n’Asturies –incumpliendo’l principiu de defensa del texíu audiovisual asturiano- y nun respuende a los principios de defensa y promoción de la llingua y de la identidá cultural d’Asturies –polo que se refuga l’atención a los asturianos, l’audiencia a la que TPA tien que responder y atender-”

La XDLA recuerda l’éxitu de series autonómiques realizaes na llingua propia, como la vasca Goenkale, qu’acaba de cumplir 20 años n’emisión; la gallega Padre Casares –que foi adaptada pola televisión andaluza, valenciana y balear, amás d’emitise doblada al castellanu en TeleMadrid y Castilla-La Mancha TV-; la valenciana L’Alqueria Blanca, que ye líder d’audiencia nesti territoriu; o La Riera, telenovela de producción propia de TV3 qu’axunta cada tarde a 500.000 catalanes. El so éxitu vien marcáu pola identificación del públicu na pantalla al traviés d’elementos qu’ayuden a reforzar la identidá cultural y llingüística, amás de responder a un propósitu doble: l’interés económicu de poner los pegollos d’un sector audiovisual, per un llau, y ameyorar la imaxe de la televisión como símbolu de madurez, per otru.”

La realización de productos asina pola TPA, “amás d’ayudar a xenerar datos bonos d’audiencia, repercutiría na economía del nuestru territoriu al ayudar a promover una industria audiovisual autóctona. Sicasí, la cadena tovía nun fixo un apueste poles series de producción propia, pola emisión d’obres de teatru o pol doblaxe al asturianu de ficción ayena, dalgo qu’ayudaría a xenerar puestos de trabayu y al nacimientu d’un texíu audiovisual nel país. Un exemplu del éxitu que podríen tener productos asina en TPA ye cómo siguen enllenando los teatros del país les obres de teatru costumista. Aparte, obres de teatru n’asturianu como País, d’Adolfo Camilo Díaz, dende que s’estrenó nel 2006 tuvo más de 70.000 espectadores, pero tovía nun tuvo nengún pase en TPA. La webserie Chatarrona, tamién n’asturianu, que na so primer selmana d’emisión nel 2011 tuvo más de 20.000 visites en Youtube, tampoco nun mereció l’interés de la TPA”.

La nota de prensa de la XDL fina con una entruga retórica: “¿Pue falase de que nun hai presupuestu pa ello cuando s’echa pa crear producciones de ficción ayenes?”

Tamién te podria gustar