Portada Cine El Festival de Cine Asturianu va gallardonar a Gonzalo Suárez col so 4u Premiu d’Honor

El Festival de Cine Asturianu va gallardonar a Gonzalo Suárez col so 4u Premiu d’Honor

by asturnet

Según anunció ayeri la organización del Festival de Cine Asturianu, dirixíu por Xaviel Vilareyo, el realizador uviedín Gonzalo Suárez va recibir un homenaxe nel Auditoriu del Atenéu de Madrid, asitiáu na cai Prado, 21, como Premiu d’Honor del 4u Festival de Cine Asturianu y dientro de la Gala de Pieslle y entrega de premios que va tener llugar el miércoles 2 de xunetu.

La Gala de Pieslle del 4u Festival de Cine Asturianu va entamar a les 6 de la tarde y n’ella van presentase los nueve curtiumetraxes finalistes a los Premios del xuráu. De siguío y a partir de les ocho la tarde va siguise cola entrega de Premios del Festival que concede galardones pa ocho categoríes amás del Premiu d’Honor, que va inclyuir un homenaxe públicu y un repás per tola so obra cinematográfica.

Gonzalo Suárez Morilla (Uviéu, 1934) ye un de los primeros creadores del nomáu Nuevu Cine nos años 1960, intentando facer un nuevu llinguaxe cinematográficu mui influenciáu pola lliteratura. En 1958 llega a Barcelona onde trabaya como periodista y guionista y empieza publicar los sos primeros llibros (De cuerpo presente, Los once y uno, Trece veces trece, El roedor de Fortimbrás). En 1966 adapta pal cine dalgunos rellatos suyos como Ditirambo vela por norotros (1966) y El horrible ser nunca visto (1966). En 1967 rueda la so primer película Ditirambo, considerada la primer película moderna del cine asturianu. Trátase de facer un nuevu cine d’autor, expresionista, rupturista y de vanguardia, un cine acosáu pola censura y alloñáu del cine oficial que se facía en Madrid. Llueu rodaría películes como El extraño caso del Doctor Fausto, Aoom (rodada en Llanes), Morbo, Al diablo con amor y La loba y la paloma. En 1974 rueda n’Uviéu La Regenta pal productor Emiliano Piedra, integráu yá daquella na industria hespañola del cine comercial, a la que siguen otres adaptaciones lliteraries de prestixu pero nun escrites por él como son Beatriz y Parranda.

Más tarde fizo películes como La reina zanahoria, los curtiumetraxes Una leyenda asturiana y Minimán y Superlobo, y en 1984 estrena Epílogo, onde vuelve pañar los sos personaxes de Ditirambo y Rocabruno namoraos de la mesma muyer, y obteniendo un gran ésitu. Remando col vientu (1987) foi otru de los grandes éxitos de crítica y públicu. Nos años 1990 rueda Don Juan en los infiernos, La reina anónima, El detective y la muerte, y Mi nombre es sombra, a les que siguieron títulos como El portero, El genio tranquilo y la exitosa Oviedo Express (2007), una irónica recreación de La Regenta que consagra tou un añu d’ésitos pal cine asturianu.

Pa la televisión Gonzalo Suárez rodó series d’ésitu como Los pazos de Ulloa, y los trabayos titulaos La mujer fría y El lado oscuro y anguaño sigue escribiendo y publicando llibros.

Tamién te podria gustar