Portada Mocedá Xuventú Asturianista y PAS organicen un homenaxe a Pachín de Melás

Xuventú Asturianista y PAS organicen un homenaxe a Pachín de Melás

by asturnet

Esti sábadu 6 de marzu cúmplense 72 años de la muerte de Pachín de Melás, y la Xuventú Asturianista y el Partíu Asturianista convoquen una concentración a les 12.30 na cai Avelino González Mallada, frente a la vieya cárcele del barriu xixonés d’El Coto n’homenaxe y n’alcordanza al lliteratu Milio Robles Muñiz, más conocíu col nomatu “Pachín de Melás”.

Dende la Xuventú Asturianista recuerden asina la muerte d’esti escritor asturianista nel añu 1936 y la de “los demás represaliaos na hestoria d’Asturies pola defensa de la democracia, el progresu social y económicu y la identidá asturiana”. Pa la mocedá del PAS esti actu ha sirvir pa “pa lluchar escontra l’escaezu de los nuesos paisanos y del so exemplu de sacrificiu”. L’actu consistirá nel recordatoriu de la so vida (a mou biográficu) y na llectura de poemes del autor.

“Pachín de Melás” foi un patriota asturianu (del llamáu “rexonalismu asturianu”, xunto figures como Evaristo Valle) que, deteníu tres la entrada en Xixón de les tropes del bandu nacional cuando la Guerra Civil Española, morrió n’estrañes circunstancies un 6 de marzu 1938 na cárcele d’El Coto. Tratóse d’un granible y popular escritor de teatru, poesía y narrativa n’asturianu y en castellán que amosó coles sos obres conexón col Pueblu; comprometíu cola cultura asturiana y coles condiciones de vida de los obreros d’aquel entós (cosa que-y valió destierru pa Sama) participó n’innumberables periódicos de la dómina pidiendo nellos ente otres coses l’autonomía p’Asturies, collaborando na fundación de la Federación Asturiana de Fútbol, etc. Yera un verdaderu amante del so país; ente munches de les sos acciones como tala, destaca la del 1 de setiembre 1936 cuando arriesgó la so vida pa salvar los restos de Xovellanos de la quema y voladura de la ilesia de San Pedro onde s’atopaben, en plena Guerra Civil Española.

Tamién te podria gustar