Portada Patrimoniu Xuristes pol Asturianu recuerda que los horros centenarios tán llibres del IBI

Xuristes pol Asturianu recuerda que los horros centenarios tán llibres del IBI

by asturnet

L’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu ta acabante dar anuncia d’una rempuesta pública a la consulta fecha por delles asociaciones pa la defensa del patrimoniu hestóricu asturianu, sobre la llegalidá de les notificaciones que vienen faciendo los conceyos de Xixón y Piloña a propietarios d’horros centenarios, axuntando certificaciones individuales pal pagu del Impuestu sobre Bienes Inmuebles (IBI, popularmente conocíu como contribución). Unes contribuciones que según aclarien, nun s’axusten a la llegalidá vixente.

Según l’artículu 62.2.b) del Testu Refundíu de la Llei Reguladora de les Faciendes Llocales, afita que los horros y cabazos más vieyos de cien años, qu’hai en Galicia y Asturies tán disimíos del IBI, permediando solicitú al respeutu, pente otros, los bienes abarcaos pela disposición amestada segunda de la Llei 16/1985, de 25 de xunu, de Patrimoniu Hestóricu Español, na que s’incluyen, de los que trata’l Decretu 449/1073, de 22 de febreru. Nesi sen manifestóse espresamente la Subdireición Xeneral de Tributos Llocales, pente medies de la Consulta Vinculante V0658-08, de 2 d’abril de 2008.

Poro, y según aclarien dende AXA, tolos titulares d’horros centenarios puen empobinar a los conceyos de Xixón y Piloña una solicitú de desimición del impuestu. Arriendes d’ello, al Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu abúlta-y necesario “desixir a los conceyos de Xixón y Piloña que declaren d’oficiu la desimición del IBI pa los horros centenarios de los sos conceyos porque, penriba de pruyimientos recaudatarios, ta la obligación de les alministraciones municipales de cumplir bonalmente colos principios de conservación y proteición del patrimoiniu cultural asturianu, torgando actuaciones que, como la presente, puen ponelu en peligru, propiciando la so destruición (si l’horru se valta ya nun paga impuestos)”.

Tamién te podria gustar