Xuristes pol Asturianu considera la postura del PP y el PSOE sobre la cooficialidá un “desacatu a la constitución”

29 xunetu 10:43 2008 Imprimir

Nuna nota echa pública esti llunes 28, l’Asociación Xuristes pol Asturianu considera la postura del PP y el PSOE sobre la cooficialidá un “desacatu a la constitución”.

Pol so interés reproducimos darréu la nota fecha pública pola Asociación:

Dende la espublización del llamentable informe encargáu pol señor Areces al Conseyu Consultivu, col qu’entama’l procesu de reforma del Estatutu d’Autonomía, l’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu vien razonando, una y otra vuelta, dende toles perspeutives posibles y ensin la oposición de naide que sepa del asuntu (mazcayaes d’atrevíos sentímosles tolos díes), que l’artículu 3.2 de la Constitución (“Les demás llingües españoles sedrán tamién oficiales nes respeutives Comunidaes Autónomes alcordies colos sos Estatutos”) instaura la cooficialidá de toles llingües españoles y delega nos Estatutos d’Autonomía, esclusivamente, l’establecimientu del modelu de cooficialidá.

Pal que-y queden duldes al respeutu reproduzse darréu’l criteriu de les Cortes Españoles, espresáu nel Entamu d’una Llei, la 12/2005, pela que se modifica l’artículu 23 del Rexistru Civil:

“El Tribunal Constitucional ha declarado que el artículo 3 de la Constitución supone una habilitación de las Comunidades Autónomas con lengua propia para que, en el marco establecido en sus Estatutos de Autonomía, puedan regular el alcance del concepto de oficialidad (STC 82/1986, de 26 de junio, y 56/1990, de 29 de marzo), lo cual supone establecer el contenido básico de dicha oficialidad (STC 337/1994, de 23 de diciembre) y, además, determinar las medidas que sean precisas para el fomento o la normalización de su lengua propia (STC 74/1989, de 24 de abril, y 337/1994, de 23 de diciembre)”.

Como cualquiera pue apreciar nuna llectura llibre de prexuicios, les Cortes, invocando al Tribunal Constitucional, afiten qu’a los Estatutos d’Autonomía autorízalos la Constitución a regular l’algame de la cooficialidá, lo que quier dicir que la so declaración o reconocencia yá ta fecha n’otru sitiu. ¿Ónde?. Xustamente na mesma Constitución y pente medies de la fras primera del so artículu 3.2 (“Les demás llingües españoles sedrán tamién oficiales nes respeutives Comunidaes Autónomes”) .

Pero l’establecimientu nel Estatutu del algame y conteníu básicu de la cooficialidá de les llingües, al empar de les midíes pal so fomentu y normalización, ye, arriendes d’un drechu, un deber pa los sos redautores porque’l nun facelo, na prautica, camuda en papel moyao la reconocencia constitucional de cooficialidá.

Por embargu, los representantes del PSOE y del PP na ponencia pa la reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies nun solo se ñeguen a cumplir col mandáu constitucional sinón que anduvieron xurgando pela hestoria más llaceriosa del drechu español fasta atopar dos Decretos franquistes –el 1433 y el 2929, entrambos los dos del añu 1975- que, amestaos, dieron pa un testu, el proyeutu d’artículu 4 del Estatutu, perafayadizu pa desaniciar dafechu, nunos años, la presencia de la llingua asturiana del país onde ñació.

Poro, no que cinca a la llingua, eso ye lo que’l PSOE y el PP ufren a la sociedá asturiana del sieglu XXI: un desacatu constitucional de nidia inspiración franquista.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...