Portada Lliteratura Xurde Álvarez publica una novela cola fuelga del 1932-33 como tresfondu

Xurde Álvarez publica una novela cola fuelga del 1932-33 como tresfondu

by asturnet

L’escritor llangreanu Xurde Álvarez (Sama,1971) afronta la publicación de la so primer novela ‘No fondero l’alcordanza de Dios’ como una prollongación natural del la so obra lliteraria n’otros xéneros y afirma que quiso espeyar nella un relatu onde’l tresfondu hestóricu nun impide narrar les vivencies d’unos personaxes que pudieron esistir en cualquier otru tiempu y llugar.

La novela desarróllase nun llugar de la cuenca’l Nalón mientres la fuelga xeneral de la metalurxa de payares de 1932, que s’estendió hasta’l veranu de 1933. Los protagonistes son una familia vinculada a la industria en fuelga que tenta sobrevivir “arreglándose como pueden, recurriendo al pluriempléu o al negociu más o menos irregular, como nel casu del padre o na imaxinaciòn y l’aventura, como nel casu del neñu al través del que se cuenta’l relatu”, afirma Xurde Álvarez.

Nes palabres del autor: “nun se trata d’una novela hestórica, inda pa construila tuvi documentame sobre los fechos hestóricos y mesmo recurriendo a los pocos testimonios orales de los que vivieron esa época”, pal narrador llangreanu: “ye una novela sobre les relaciones humanes y los roles qu’adoptamos nelles, les esperances y fracasos de la vida”. Inda la hestoria “podía desarrollase en cualquier otru contestu hestóricu, como reconoz Álvarez, tampoco ye ayena a la denuncia de la situación social de l’Asturies d’esos años: “una situación estrema, en munchos casos: los obreros cobraben cada quince díes y malamente-yos llegaba’l sueldu hasta cobrar el prósimu, sobrevivíen gracies a tener una güertina o pluriemplease en chamizos o talleres particulares”.

La novela ‘No fondero de l’alcordanza de Dios’ ta publicada por Trabe y preséntase esti viernes 11 a les ocho la tarde nel casino ‘La Montera’ de Sama cola presencia de los tamién escritores del vai del Nalón Ana Vanessa Gutiérrez y Henrique Facuriella.

Tamién te podria gustar