Portada Música Xunu va ser dafechu musical de la mano de ‘Asturies, Cultura en Rede’

Xunu va ser dafechu musical de la mano de ‘Asturies, Cultura en Rede’

by redacción asturnews

Xunu va ser un mes musical con una docena d’actuaciones programaes na nuesa rexón de la mano de los circuitos de Asturies, Cultura en Rede, el proyectu dela Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, realizáu en collaboración colos conceyos asturianu y xestionao pola Sociedá Pública de Xestión y Promoción Turística y Cultural del Principáu d’Asturies, que tamién inclúi circuitos temáticos d’artes escéniques, artes visuales, cultura tradicional o lliteratura por distintos conceyos del Principáu.

Mientres tol mes va haber música pa tolos gustos y edaes en 12 conceyos. Morricone Pop Orchestra va repasar dalgunos de les temes compuestu y iguar pol maestru italianu en Pravia; Billy Boy y los Ácrates van rindir Tributu al tinu Casal n’Avilés; Body & The Soulers va presentar el so nuevu discu, From side to side, en Xixón, y Alberto & García, el so álbum Flores Negres en Corvera d’Asturies. Tina Gutiérrez va tar con Cantarinos pa que suañes en Navia; Tere Coloráu y Charly Blanco con Cantares confinaos, en Gozón; y Ana Nebot y Aurelio Viribay con Los cantares de Mª Teresa Prieto: una compositora asturiana por afayar, en Ribedeva. Nun va faltar la música de cámara con Spanish Brass en Noreña; un proyectu inspiráu nes cultures marítimes del Cantábricu con A Pedreira y la Trobadora del Cantábricu; y la fusión del boleru, tangu, mueyu o la bossa nova col jazz con Vaudí en Tinéu. Para’l públicu familiar va haber Kikirikirkí. Cantares pa neños y neños con Alicia Álvarez en Siero y un conciertu de Petit Pop en Cangues d’Onís.

Nel marcu del circuitu d’artes escéniques van realizase 17 funciones en 14 conceyos: Niue, under the coconuts d’Escena Apache en Murios del Nalón; El viaxe de Dorothy de Fantastique Company n’A Veiga; La loka hestoria de Frankenstein de ACAR Teatru del Mundu en Sotu’l Barcu; Voces de Lluz de Gas Teatru y X la to culpa d’Escena Apache en Gozón; Swingers d’El Aurio Producciones Artístiques en Pravia; Grandes ilusiones de José Armes L’Ilusionista en Navia, que tamién va representar Ilusiones en Ribesella; La bisarma revoltixu de É Vero Teatru en Corvera d’Asturies; Cuentacuadros con Maruxa Mallo de Cúntame un cuadru en Siero; Amanda y -yos castañes máxiques de Ambigú Mediabroadcast en Samartín del Rei Aurelio; Con M mayúscula de Kamante Teatru en Mieres; Cantares de fueu de Compañía Vuelta y Media en Llaviana; Cuentos de siempre pa neños y neñes d’agora de David Acera, Los cuentos del coneyu llistu y el tigre de dos bigotes de Grupu de Teatru El Pintores y Nubes de cuentu de Tres la Puerta Títeres en Somiedu; y Xuanón Namoráu de Producciones Nun Tris en Ribedeva.

De la mano del circuitu d’artes visuales van amosase ocho esposiciones en siete conceyos nel mes de xunu. El día 1 inaugúrense les amueses De la escultura a la gráfica. Escultura contemporanea n’Asturies llevada a la gráfica d’Ediciones Pata Negra en Llanes, onde va permanecer hasta’l 28 de xunetu; y Triloxía poética: Al horru d’Ediciones Pata Negra en Grau, onde se va esibir mientres tol mes de xunu. Fugate, el proyectu artísticu multidisciplinar de l’Asociación d’Artistes Independientes Los Purificados, permanez hasta’l día 3 n’Avilés y va tar del 8 de xunu al 5 de xunetu en Navia; y el trabayu del artista Juan Falcón va poder vese en Y-LIFE en Mieres del 3 al 29 de xunu. Del 4 al 14 de xunu n’Uviéu va amosar Del Paisaxe de los acontecimientos al acontecimientu del paisaxe, un percorríu pola creación audiovisual de Cristina Ferrández, y Alto La Xavina de Dos Ajolotes Espaciu d’Arte, coles series fotográfiques realizaes por Laura Rodríguez entorno a la so casa familiar.  Sinergias. Gráfica I Andando, xuna reflexón personal de Cristina Moneo y de diez artistes convidaos sobre los espacios interior al traviés del papel y les técniques d’estampación, va tar del 7 al 27 de xunu en Villaviciosa y sigue abierta hasta’l 13 de xunu en Cangas la esposición Evoluciones y Requexos de Guillermina Caicoya Art Projects cola obra d’Adolfo Pumar.

El circuitu de cultura tradicional inclúi 14 actividaes n’ocho conceyos pa xunu. Elisabet Martín Teatru va tar con Cuentos, conseyes y marionetes en Tinéu, L.lena y Cabranes; Proxecto N.O.S. de L-R, en Grau, Tinéu y Sotu’l Barcu; Aladanza Educación y Tradición con Arma’l to horru, en Grau; Fabriok-Fábrica d’ociu y producción con Tradicionando, en Siero y Cangues d’Onís; Carlos Alba Cellero con Contábenmelo’n casa, en Grau; y Rubén Bada con Entre -yos cuerdes, en Tinéu. Maite Capín va amosar la so Ruta primitiva per Asturies al traviés del vestuariu de Maite Capín en Llanes y Ástur Parés va falar sobre L’horru asturianu y l’espíritu de la modernidá: 500 años d’arte tradicional en Grau.

Lo que me cuntó la Tida Carola de Carlos Alba Cellero en Castrillón; Puppys en Mieres, A Veiga, Llaviana y Llanes; Apriende y crea tu mesmu (Cómo faer un llibru infantil) de La Maleta Ediciones en Navia; Animalías ya incertidume de Gema Fernández en Llanes; y Soi palabra, soi xuna cantar de Musa Cafeína en Siero conformen la programación del circuitu de lliteratura.

Nel marcu del circuitu Autores nel Camín, que pon en contactu al públicu asturianu con el ganadores de los premios lliterarios n’asturianu convocaos pola Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, va haber trés alcuentros: con Francisco Álvarez González en Candamo, con José Ángel Gayol en Corvera d’Asturies y con Ruma Barberu en Carreño.

Amás, 15 conceyos asturianos van ufiertar en xunu cine en versión orixinal subtitulada n’español gracies a La Cinemateca Ambulante, que programa un total de 28 proyecciones mientres esti mes. La comedia irlandesa Dating Amber, el neowestern Bacurau, la conmovedora Y llovieron páxaros y el españoles Plácido –programada nel marcu del Añu Berlanga- y Obertura d’un milagru son los títulos que van poder vese nes 16 sedes que formen parte del ciclu de cine itinerante de xunu.

La programación de los circuitos de Asturies, Cultura en Rede puede sufrir cambeos en función de la evolución de la pandemia por Covid-19. Puede consultase les feches, horarios y l’información actualizada en www.asturiesculturaenrede.es.

Tamién te podria gustar