Portada Sociedá XPDL denuncia a la FSA por negar la oficialdá de contino y con escuses acomplexaes

XPDL denuncia a la FSA por negar la oficialdá de contino y con escuses acomplexaes

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Lingua contestó a les declaraciones del secretariu d’organización de la FSA, Jesús Gutierrez, nes que comparó la oficialidá con creer o nun creer en Dios calificándoles de demagogues ya irresponsables. “Habría qu’entruga-y al secretariu d’organización de la FSA si “cree nos derechos de los asturianos” o si nun cree nellos, porque ehí ye onde ta’l debate real, y si cree que los y les falantes de la llingua asturiana deben seguir teniendo la suerte de ser ciudadanos de segunda”, destacó XPDL nun comunicáu.

Otramiente, la Xunta quiso recorda-y a la Federación Socialista llinia de la obligatoriedá de la que falen nun existe y si la de la desapaición de la llingua. Pa la XPDL la solución pa eliminar d’una vez por toes estos pantasmes, y amás la que sofita la mayoría de la población, ye “la de reconocer que los asturianos y asturianes nun somos de segunda”. Nesti sen, la organización reclama a los partíos políticos asturianos que tean al altor de lo que la ocasión hestórica desixe nel tema de la oficialidá.

“El debate de la obligatoriedá ye un debate falsu y interesáu, sobre too dientro una sociedá na que obligaciones y derechos van siempre garraos de la mano”. Según la XPDL lo que fai la FSA dende haz tiempu ye argumentar escuses acomplexaes pa refuga-y al asturianu la condición que merez: va tiempu yera la inesistencia de la llingua asturiana como tal y agora l’asuntu de la obligatoriedá. “Cualquier
argumentu, cualquier idega sacada del peor de los complexos pa col asturianu val pa nun defender, ensin dobleces, una solución en condiciones al problema del desaniciu del idioma”, destaquen dende la Xunta nel so comunicáu.

Tamién te podria gustar