Portada Lliteratura Xosé Lluis Campal redescubrió la poesía de Carlos García Velasco na segunda xornada de la Xunta d’Escritores

Xosé Lluis Campal redescubrió la poesía de Carlos García Velasco na segunda xornada de la Xunta d’Escritores

by asturnet

La presentación n’Uviéu del llibru Lías, apendiz de contador d´hestories, de Xuan Carlos Crespos abrió esti xueves la segunda xornada, de les trés coles va cuntar la Xunta d’Escritores Asturiana 2008. A les 18 hores, el miembru del RIDEA, Xosé Lluis Campal dió llectura a la so ponencia “Preocupaciones humanistes na poesía de Carlos García Velasco (1973-1975)” cola que se dió paso a la parte principal de la xornada.

Xosé Lluis Campal quiso facer referencia en primer llugar al papel xugáu nos años 70 pol diariu Región, “que munchu enantes de qu’apaecese la seición Alitar Asturies en El Comercio o la seición Conceyu Bable en Asturias Semanal”. El diariu Región tenía una seición dedicada a la poesía en asturiano y elli apaecen espublizaos ocho poemes d’un autor que Campal quier recuperar pala hestoria del Xurdimientu, convencíu de la so importancia de los primeros momentos de la recuperación de la llingua y la lliteratura asturianes: Carlos García Velasco.

L’autor, del “qu’enxamás nun se fala nin entós nin anguaño”, tien de recuperase pa entender un poco meyor aquelles dómines. García Velasco, nestos poemes espublizaos en Región ente’l 73 y el 75, entama a emplegar, por exemplu otobre en llugar d’ochobre, lo que según Campal “hai un deseu por conectar on un tipo de llector, receptor contemporáneu, ya nun escribe pala xente de les xeneraciones del 50 o del 60, sinon pa los que se tan abriendo al procesu de recuperación y dignificación del asturianu”. El desasosiegu por la nun aceptación d’una realidad que-y esmolez: eses verdades a les que nun se-yos abre la puerte, en referencia a la situación del asturianu.

Campal, especialista en oesía minera, “que ye poesía de destrucción, d’acabamientu” camienta que “hai pocos escritores de les dómines de los 80 y los 90 que faigan coses tan interesantes como les que fai esti rapaz nos años 70”, un poeta que “esprésase autobiográficamente”.

Tamién te podria gustar