Portada Lliteratura Xixón va acoyer esti añu la entrega de los Premios Lliterarios n’asturianu

Xixón va acoyer esti añu la entrega de los Premios Lliterarios n’asturianu

by asturnet

La Conseyería d’Educación, Cultura y Deporte falló a finales d’añu los premios lliterarios en llingua asturiana pal añu 2012: la 33 edición del Premiu «Xosefa Xovellanos» de novela, que ganó Quique Faes; la 18 edición del Premiu «Xuan M.ª Acebal» de poesía, col que se fizo José Ángel Gayol; la 18 edición del Premiu «Máximo Fuertes Acevedo» d’ensayu, ganáu por Xulio Arbesú; la quinta edición del Premiu «María Josefa Canellada» de lliteratura infantil/xuvenil, otorgáu a Milio Rodríguez Cueto; y la cuarta edición del Premiu «Alfonso Iglesias» de cómic, que tuvo como ganador a Javier Marinas. Toos ellos van entregase na tarde del miércoles 30 de xineru, na Biblioteca Pública “Xovellanos” de Xixón.

Nel Premiu «Xosefa Xovellanos» de novela: Enrique Faes Díaz (Quique Faes) por La vida increíble. El xuráu concedió esti gallardón al valorar que se trata d’una novela mui bien construyida, con unos personaxes claramente definíos y qu’aporta a la lliteratura asturiana nuevos horizontes temáticos.

Premiu «Xuan María Acebal» de poesía: José Ángel García Fernández (José Ángel Gayol) por El llibru de les coses misterioses, poemariu que, al dicir del xuráu, «basándose na memoria y el viaxe, apurre l’ecu personal de les voces ayenes».

Premiu «Máximo Fuertes Acevedo» d’ensayu: Xulio Arbesú por Los deseos del dineru, obra de la que’l xuráu quixo destacar «l’usu áxil de la llingua, l’actualidá del tema y la forma d’harmonizar narración y xéneru ensayísticu».

Premiu «María Josefa Canellada» de lliteratura infantil/xuvenil: Milio Rodríguez Cueto, pola novela Carne de melandru. El xuráu alcordó por unanimidá la concesión del premiu a esta obra al valorar «que se trata d’una novela de gran profundidá narrativa y bien resuelta que recupera la memoria histórica d’una manera adecuada a la edá a la que va dirixida y abre caminos nuevos na lliteratura xuvenil n’asturianu».

Premiu «Alfonso Iglesias» de cómic: Javier Marinas por Homes, que ye, n’opinión del xuráu, una obra de gran valor didácticu que destaca pol tratamientu dixital de les imáxenes.

Tamién te podria gustar