Portada Sociedá Xixón va acoyer en mayu’l 45 Coloquiu Internacional sobro la Edá del Fierro

Xixón va acoyer en mayu’l 45 Coloquiu Internacional sobro la Edá del Fierro

by redacción asturnews

Xixón va acoyer en mayu’l 45 Coloquiu Internacional de l’Asociación Francesa pal Estudiu de la Edá del Fierro (AFEAF),  a la vista del ricu ya interesante patrimoniu arqueolóxicu del periodu d’estudiu con que cunta Asturies, siendo amás el castru de la Campa Torres unu de los yacimientos capitales.

Yá s’atopen abiertu’l periodu para la presentación de propuestes de comunicación o de póster para quien tean comenenciudos/as en participar nel congresu como ponentes. van unviar a la secretaría del coloquiu antes del 30 de setiembre de 2020, faciendo constar los datos del autor/a o autores/garra institución a la que pertenecen, títulu y resume billingüe de 1600 calteres pa los pósters y de 2500 a 3000 pa les comunicaciones. van presentar en dos de les llingües aceptaes nel coloquiu: francés, español o inglés, pa la so inclusión nes pre-actes. Dirección d’unviada de les propuestes: afeaf.gijon@gmail.com

La AFEAF (Asociación Francesa pal estudiu de la Edá del Fierro), creada en 1983 por investigadores de delles instituciones pa promover la conocencia sobro esti significativu periodu dela hestoria, celebra cada añu en Francia un coloquiu a nivel nacional sobre les temes más actuales d’investigación na Edá de Fierro, y cada cuatro años un coloquiu de calter internacional buscando xunir l’estudiu de lo rexonal al contestu européu, siendo’l postreru’l celebráu en Praga nel añu 2017.

En 2016 el Conceyu de Xixón, al traviés de los museos arqueolóxicos dependientes de la Fundación Municipal de Cultura,Educación y UP, col sofitu de Xixón Convention Boureau, presentó la so candidatura como see del congresu internacional de 2021. Cuntar pa ello colos avales de la Universidá d’Uviéu, el Real Institutu d’Estudios Asturianos (RIDEA), la Real Academia de la Hestoria y el Centru de Ciencies Humanes y Sociales del Institutu d’Hestoria del CSIC.

Escoyida como ciudá sede del 45 Coloquiu AFEAF, a la vista del ricu ya interesante patrimoniu arqueolóxicu del periodu d’estudiu con que cunta Asturies, siendo amás el castru de la Campa Torres unu de los yacimientos capitales, Xixón al traviés de los sos museos arqueolóxicos trabaya yá na organización d’unes xornaes que sol títulu “La Europa delas materies primes nel 1er mileniu a.n.y. Esplotación, Tresformamientu y Espardimientu” va centrase, n’esencia, nes materies primes n’Europa, y el conxuntu de les actividaes y habites con elles rellacionaes en marcu cronolóxicu que toma’l primer mileniu antes de la nuesa Era.

El coloquiu ta entamáu en trés sesiones temátiques nes que s’encetaren dos perspectives d’investigación: la rexonal y la europea. Estos enfoques se confrontarán directamente col fin de favorecer l’alderique científicu a partir de distintos exemplos, contestos y analises.

  • Primer sesión. Les Materies primes. Esplotación, tresformamientu, caracterización y manufactura artesana
  • Segunda sesión. Sistemes d’esplotación de les materies primes. Estructures d’esplotación y l’impactu medioambiental.
  • Tercer sesión. Circulación de les materies primes y productos derivaos. Modelización, cuantificación y organización loxística de la rede de comunicaciones

Pa más información pueden consultase:  https://afeaf.hypotheses.org

Tamién te podria gustar