Portada Conceyos Xixón celebra esti martes una xunta del so Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana

Xixón celebra esti martes una xunta del so Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana

by asturnet

La organización Iniciativa pol Asturianu anunció que foi convidada pol Conceyu de Xixón a participar nel Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana con dos miembros, que nun reciben remuneración nenguna. L’órganu cunta con asociaciones, sindicatos, partíos y otres organizaciones presentes en Xixón p’asesorar al Conceyu na fechura de la política llingüística y va aconceyar esta tarde a les siete nel despachu del Conceyal de Cultura de Xixón, Carlos Rubiera.

Nesta primer xunta na que participa Iniciativa pol Asturianu, la organización anunció que va poner sobre la mesa delles cuestiones de recién, como la falta d’usu de la toponimia nos autobuses del conceyu, “un claru pasu atrás na normalización de los usos toponímicos”, espliquen, asina como nel festival “Gijón de sidra”, nel qu’esti añu tamién observen “pasos atrás nel usu de la toponimia oficial”. Amás, fadrán una valoración del primer añu y mediu de mandatu del nuevu gobiernu del Conceyu de Xixón no que cinca a la política llingüística.

Iniciativa pol Asturianu quier convertise nesti Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana “en voceru de la sociedá de la sociedá xixonesa, polo que recueye toles propuestes de cuestiones a tratar nel so corréu contautu@iniciativapolasturianu.org”

El Conseyu Asesor de la Llingua desendolcará, según los sos estatutos, funciones d’informe y propuesta, faciendo efectivu l’exerciciu de los derechos llingüísticos de la ciudadanía de Xixón. Amás, podrá afalar l’alcuerdu de planes específicos col Principáu d’Asturies pa facer efeutivu l’usu del asturianu nel Conceyu. El Conseyu pue tamién facer propuestes pa esparder los derechos llingüísticos y campañes de sofitu a los mesmos, y proponer actuaciones que promueven la cultura asturiana. Afitar criterios ya informar les solicitúes de sovención relatives a la promoción del asturianu, y sobre la distribución de les partíes del conceyu dedicaes pa eso, amás de proponer la organización d’alcuentros, cursos, xornaes, conferencies y esposiciones venceyaes cola promoción del asturianu con participación multidisciplinaria, autonómica, estatal o internacional. Dende’l Conseyu propondráse amás la edición de llibros, revistes o documentos y la creación d’un fondu documental al rodiu de los asuntos de competencia del Conseyu Asesor de la Llingua qu’integrarán l’Archivu del Conceyu.

Tamién te podria gustar