Portada Sociedá Xixón aspira a fondos europeos Nex Generation pal proyectu “Xixón Ecoresiliente”

Xixón aspira a fondos europeos Nex Generation pal proyectu “Xixón Ecoresiliente”

by redacción asturnews

L’Alcaldesa de Xixón, Ana González, presentó’l, vienres 30 d’avientu, el Proyectu “Xixón Ecoresiliente”, que’l Conceyu va presentar a la convocatoria de subvenciones para la renaturalización y resiliencia de les ciudaes convocada pola Fundación Biodiversidá nel marcu del Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia y de les ayudes europees Next Generation. El proyectu, presupuestáu en 4,2 millones d’euros, aspira a recibir unu financiamientu del 95% de la so cuantía.

“Xixón Resiliente” ye un proyectu que busca amontar la resiliencia urbana de la ciudá frente al cambéu climáticu y ameyorar la so diversidá y servicios ecosistémicos al traviés d’una restauración ecolóxica colaborativa ya innovadora. Articúlase como un proyectu integral para la renaturalización d’espacios y la meyora de la conectividad de los hábitats natural y urbanu, que favorez la biodiversidá y la permeabilidá urbana, que contribúi al desenvolvimientu de la vida vexetal, amonta la eficiencia del ciclu de l’agua y llinda l’impactu de los hinchentes.

Coordináu pol Serviciu de Parques y Xardinos municipal, el Xardín Botánicu Atlánticu, “Xixón Ecoresiliente” implica a dellos servicios municipales ya instituciones y entidaes científiques. Asina, cuntó na so agrupación de desenvolvimientu cola Axencia Estatal del Conseyu Cimeru d’Investigación Científica (CSIC) al traviés del Institutu de Ciencia y Tecnoloxía del Carbonu (INCAR), y l’Universidá d’Uviéu, al traviés de la Área de Producción Vexetal y del Grupu d’Investigación Consolidáu REWILDING, integráu nel Institutu Mistu de Biodiversidá. Como collaboradores esternos, participaron na so ellaboración el Consorciu para la Xestión de Borrafes (COGERSA), les empreses municipales EMULSA y EMA, les asociaciones vecinales de La Calzada, Moreda y Viesques y 11 centros educativos d’esos mesmos barrios.

Les acciones qu’entiende’l proyectu son:

  • Creación de tecnosuelos para la xardinería rexenerativa.
  • Implantación del Sistema Estocolmo, que favorez infraestucturas verdes para la renaturalización, la permeabilidá urbana y la medría de la diversidá, ameyorando la crecedera y la vida del arboláu urbano.
  • Creación de xardinos d’agua, infraestructures verdes qu’aprovechen directamente l’agua d’agua y el baldéu para la renaturalización, permeabilidá urbana y medría de la biodiversidá.
  • Habilitación de depósitos d’almacenamientu que van aprovechar directamente l’agua d’agua, evitando’l tránsitu d’agua a zones sensibles a los hinchentes y acumuladura d’agua.
  • Restauración ecolóxica del sistema hidráulicu de les llagunes del parque d’Isabel La Católica a partir de la so conexón cola Canal del Molín.
  • Creación de microconectores ambientales, corredores que van interconectar espacios verdes como Los Periconos y el Parque Fluvial.
  • Plantíu de minibosques cola participación activa d’escolares y ciudadanos.

Les acciones van desenvolvese en trés zones: la cuenca urbana de la Cai Brasil, onde se producen importantes hinchentes, la zona urbana de la cuenca del ríu Pilón en Moreda y la zona urbana de la cuenca de la canal del Molín en Viesques zones constituyíes, pela cueta per espacios bien pocu permeables.

Tamién te podria gustar