Portada Plástiques Xixón amuesa semeyes de Francisco Ruiz Tilve feches ente los años 40 y 70

Xixón amuesa semeyes de Francisco Ruiz Tilve feches ente los años 40 y 70

by asturnet

Hasta’l 30 de xunu va tar abierta la esposición de semeyes del autor, yá fináu, Francisco Ruiz Tilve (Uviéu, 1909–1988), que como desvelen Francisco Crabiffosse y la so fía Carmen Ruiz-Tilve nel catálogu de la esposición, “foi un importante aficionáu a la fotografía que desenvolvió’l so trabayu dende 1940 hasta’l so fallecimientu”. Como fotógrafu tuvo unos gustos bien definíos: el monte, la vida rural, l’arquitectura moderna, los puertos de mar, los ríos o los bodegones, que compartió con otros munchos fotógrafos del so tiempu.

Foi unu de los más significativos representantes de la fotografía asturiana de posguerra, d’una xeneración de fotógrafos qu’a partir de la vocación individual arrexuntar n’asociaciones pa recuperar, dende les cenices, el papel de la fotografía, faciendo memoria de l’Asturies de la so dómina cola voluntá de tresmitir un legáu inmaterial. Con esta esposición los organizadores quieren qu’esi legáu emocional, calteníu na so obra, “seya conocíu, pa entender esa encruciada que determinó nuevos aldos pa la fotografía, ente la mirada retrospectiva y l’enganía de abrir a otros horizontes”.

Les fotografíes de Ruiz Tilve caracterícense pol so valor documental, fotografiando asuntos pocu trataos pola fotografía asturiana, y tamién pola so calidá estética, que ye la resultancia de la so sensibilidá y de la so conocencia de la fotografía contemporanea.

L’archivu fotográficu de Francisco Ruiz Tilve foi donáu en 2005 polos sos fíos, Carmen Ruiz-Tilve Arias y Francisco Ruiz Arias, a la Fototeca d’Asturies del Muséu del Pueblu d’Asturies. Ta integráu por unes quince mil semeyes, que se parten de la manera siguiente: 5.668 negativos en blancu y negru, de 60 x 60 mm., realizaos ente 1940 y 1980; siete álbumes que contienen los contactos de la mayor parte d’esos negativos, y alredor de 5.500 dispositives en color de 35 mm, tomaes ente 1964 y 1987. A too esto hai que sumar una colección de llibros y revistes de fotografía que pertenecieron a Ruiz Tilve, dellos trofeos llograos en concursos fotográficos y dalgún material del so llaboratoriu.

La donación de materiales ye unu de los mayores trunfos d’un muséu, porque l’oxetivu últimu d’esta institución, afirmen dende’l Muséu ye’l d’amontar, caltener y enseñar a valorar el patrimoniu cultural”. Con esi actu, recuerden “el donante dexa un patrimoniu particular a la comunidá, y esos bienes, qu’enantes yeren d’esfrute priváu, pasen a ser un bien públicu”.

La esposición de Francisco Ruiz Tilve. Obra fotográfica, 1940 – 1970 pudo vese l’añu pasáu n’Uviéu, na Sala d’Esposiciones del Edificiu Hestóricu de la Universidá d’Uviéu, y nel mes d’agostu va tar nel Muséu de la Sidra, en Nava. La esposición cunta col patrocino de Caxastur.

Tamién te podria gustar